Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fjäderfäregistret och fågelinfluensa.  (läst 920 gånger)

Struten

• Västergötland
Fjäderfäregistret och fågelinfluensa.
« skrivet: 21 nov-14 kl 09:51 »
Nu sitter jag här och är lite småsur. Syftet med fjädefäregistret var så vitt jag förstår att man skulle få information om smittor i sitt område. Info om fågelinnfluensan har jag fått genom media. Jag hade faktiskt förväntat mig ett mail eller ett sms eller något när jag nu anmält mig till registret. Det känns som att det inte fungerar som det var tänkt. :(

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Fjäderfäregistret och fågelinfluensa.
« Svar #1 skrivet: 21 nov-14 kl 10:05 »
Som du tänkte ja. Nu när du finns i registret har de lättare att göra ett (för dig) kostsamt besök där de hittar att du inte sköter fåglarna enligt alla regler ;)

Struten

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 21 nov-14 kl 10:10 »
De gjorde faktiskt ett besök tidigare i veckan. De hade ingenting att anmärka på och det kostade ingenting.
Men registret fyller ju uppenbarligen inte den funktion det påstås ha.

johe71

« Svar #3 skrivet: 21 nov-14 kl 10:20 »
jag vet inte om de gjorde ett undantag eftersom det gäller hela sverige och att de enbart skickar information vid mer lokala skyddsområden, som tex det här http://www.jordbruksverket.se/pressochmedia/nyheter/nyheter2014/ytterligareenvarphonsbesattningmednewcastlesjukaiostergotland.5.37e9ac46144f41921cd258e4.html

ett (för dig) kostsamt besök

djurskyddskontrollerna är avgiftsfria, om det inte rör sig om ett återbesök pga att du hade anmärkningar eller om det är en anmälan om misskötsel och det visade sig att anmälan var befogad

och så svårt är det faktiskt inte att följa de regler som finns

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 21 nov-14 kl 10:45 »
Citera
djurskyddskontrollerna är avgiftsfria, om det inte rör sig om ett återbesök pga att du hade anmärkningar eller om det är en anmälan om misskötsel och det visade sig att anmälan var befogad

och så svårt är det faktiskt inte att följa de regler som finns

Det finns många djurägare som inte håller med, och många av dem både sköter sina djur och följer reglerna. Med dagens upplägg hänger det mycket på den enskilda tjänstemannen hur utfallet blir.

Dela detta:

* Inloggade just nu

740 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser