Hej, ledsen för att det blivit sent svar här, det har varit en del jobb och annat som kommit emellan.
Om jag stänger till helt så är det inget problem alls men då försvinner ju syftet med ett ventilerat skafferi.
Luft kommer in ifrån skafferiet och även köksventilationen. Det är dålig ventilation i lägenheten och om jag håller en tändsticka till "utblåset" på köksventilationen så blåses den ut inåt lägenheten, hittade även ett ekblad liggandes när jag kollade luckan där.
Jag minns nu inte hur det såg ut när jag mätte men det var markant högre luftfuktighet och lägre temperatur i skafferiet men jag har lyckats reglera ner ventilen så att det blir någorlunda lagom drag så att det funkar bra. Dock så har jag slutat lägga saker i plastförpackningar där.
Kanske var det mitt misstag från första början?
Vad är normal luftfuktighet i ett kök och i ett skafferi?
Jag brukade koka mycket långkok för enkelhetens skull men har inte gjort det på ett tag, kanske var det en del av problemet?
Som en följdfråga så undrar jag om nån vet var/om man kan köpa regnskydd/filter, eller vad man ska kalla det för, till ventilationsfönster så att man vågar ha de öppna när man är borta? Hade sådana där jag bodde sist men här saknas dem.