Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bäverjakt  (läst 2676 gånger)

Ek

• Västergötland
Bäverjakt
« skrivet: 14 nov-14 kl 18:17 »
Finns det någon erfaren bäverjägare eller bäverkramare här. Har problem med dom rackarna har rivet 4 dämmen i år. Nu har dom byggt ett nytt ett stort! är nog två meter djupt där det förut inte täckte kräftmjärdarna. Vet att dom är mest nattaktiva. Men när kommer dom fram denna årstiden är det lönt att passa i skymningen mörknar ju redan vid fyra. Eller är gryningen ett säkrare kort? Spåren finns överallt ändå har jag inte lyckas få en skymt av dom.

hustran

SV: Bäverjakt
« Svar #1 skrivet: 14 nov-14 kl 19:10 »
jag vet inte om de är lovliga nu. Här har det skjutits tidig vår och i gryningen.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 14 nov-14 kl 21:14 »
Gå en fångstkurs och ta dem sen med conibear fällor...mvh
Fjäderfän och kaniner

Ek

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 14 nov-14 kl 22:08 »
Jo jag har nog funderat på fällfångst. Skulle rent av kunna va en affärsmöjlighet. Men man ska nog få tummen ur med. Finns det nån efterfrågan på bäverskinn föresten.

kurt

« Svar #4 skrivet: 15 nov-14 kl 04:11 »
jag vet inte om de är lovliga nu. Här har det skjutits tidig vår och i gryningen.

Jo, de är lovliga att jaga nu (1 Okt-10/15 Maj), däremot så får man ju bara riva bäverdammar 1 maj – 31 augusti, annars måste man begära tillstånd hos Länstyrelsen om t ex en väg hotas.

bjed0001

« Svar #5 skrivet: 16 nov-14 kl 11:37 »
Gå en fångstkurs och ta dem sen med conibear fällor...mvh

Krävs också tillstånd från Länstyrelsen för att sätta ut Conibear fälla. Vilket kan vara svårt att få om det finns möjlighet att hitta utter i området...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 16 nov-14 kl 17:04 »
Ok..då får han väl köra på bävertunneln istället..där behövs ingen fångstkurs...
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

424 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser