Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har ändrat teckning  (läst 979 gånger)

Gamina

Har ändrat teckning
« skrivet: 08 nov-14 kl 18:10 »
Jag satt och tittade på en bild på en av mina hönor som går i skärmsläckarbildspelet på jobbet och insåg att tanten har blivit "svartblommig" med tiden. När jag tittar tillbaka på kort så har det kommit lite mer år för år. Hur vanligt är det att de skaffar sig särarter i sin teckning efter att de fått den adulta fjäderdräkten?
Genbank för Gotlandshöns

sonja på slätten

• Halland
SV: Har ändrat teckning
« Svar #1 skrivet: 08 nov-14 kl 19:57 »
Det finns fler exempel.  T.ex. de kan vara nästan helsvarta i sin första fjäderdräkt,  men efter nästa ruggning  blir de svart- vitfläckiga,  och hos vissa blir det mer och mer vitt för varje år.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Gamina

« Svar #2 skrivet: 09 nov-14 kl 08:05 »
Vad spännande. Nu gick jag lära mig något nytt idag också. Jag hade ingen aning om att de kunde ske och blev helt ställd när jag inte bara såg bilden av slentrian utan även reagerade på innehållet i förhållande till dagens verklighet.
Genbank för Gotlandshöns

Gamina

« Svar #3 skrivet: 09 nov-14 kl 11:44 »
Jag har en unghöna som är en kopia av hur den här hönan såg ut som ung. Det ska bli intressant att se om hon genomgår samma förändring.
Genbank för Gotlandshöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

603 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser