Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Några erfarenheter av flyttbara elstaket?  (läst 1307 gånger)

JohannaS

• Uppland
Några erfarenheter av flyttbara elstaket?
« skrivet: 29 okt-14 kl 11:55 »
Hej!

Jag försöker att få mina hönor att stanna på vår tomt... men det går sisådär.  ;)

Nu funderar jag på att införskaffa sådant där nät/staket med integrerade stolpar (som man också kan koppla el till).

Någon här som har sådant? Är det lätt att sätta upp och flytta?

Tips på butik som har dessa till ok pris mottages tacksamt!  ;D

octavianus

• Uppland
SV: Några erfarenheter av flyttbara elstaket?
« Svar #1 skrivet: 10 nov-14 kl 18:51 »
Jag hade sådant förra året. Funkar ok. Lite lågt så vissa flög över, så beror på vilken ras man har vad som passar. Man bör vara två när man flyttar på det, många trådar som kan trassla ihop sig.

Frågan är dock om du behöver elnät om det just är för att hönsen inte ska smita. Tycker inte de verkar känna av elen så bra då de har massa fjädrar.

JohannaS

• Uppland
SV: Några erfarenheter av flyttbara elstaket?
« Svar #2 skrivet: 10 nov-14 kl 21:12 »
Tack Octavianus!

Planen är inte att ha el på, utan bara använda det som markör för var tomten går... så att de inte boar in sig hos grannarna. :-)

(De får bara vara ute i hela trädgården när jag är hemma så jag har koll om de lyckas rymma staketet till trots!)

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 1 användare
piona

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser