Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Häst som sparkar sig på magen med bakbenen?  (läst 2876 gånger)

Nettan92

• Ta vara på livet!
    • Småland
Häst som sparkar sig på magen med bakbenen?
« skrivet: 22 okt-14 kl 17:57 »
Har en fjording som är 26 år och som jag har haft i 3år. Han har denna veckan börjat sparka sig på magen när jag ryktar honom på magen eller trycker honom på magen, antar ju att han har ont i magen :-\ Han har aldrig så länge som jag har haft honom gjort såhär tidigare och han har inte haft fång någongång i sitt liv heller. Han har ganska mycket gaser i magen men jag tycker att han alltid har haft de, han fiser väldigt mycket så de kommer ju ut. Annars i allmänhet så är han ju pigg och är som vanligt. Undrar om någon har varit med om någon liknande och vad jag kan prova att göra åt de? :)
Glad för svar/hjälp! :P
// Nettan
« Senast ändrad: 22 okt-14 kl 18:04 av Nettan92 »
😊😊

Lunkan

• Skåne
SV: Häst som sparkar sig på magen med bakbenen?
« Svar #1 skrivet: 22 okt-14 kl 18:25 »
Om den bara gör det när du ryktar eller trycker, så låter det mer att den är irriterad/killig. Dom kan bli mer känsliga med åren vid pälssättning/fällning.

Nettan92

• Ta vara på livet!
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 23 okt-14 kl 21:28 »
Tack för svar, då behöver jag inte vara så orolig för de om de inte bli värre såklart. Så du tror att de är nu när han håller på att få vilterpälsen som han gör så? :)
😊😊

Maleficum

• Tizzy's Angora
    • Uppland
    • Tizzy´s angorakaniner och skrattduvor
« Svar #3 skrivet: 23 okt-14 kl 21:58 »
Det kan också vara att han är lite spänd i musklerna, då kan de också bli mer "kittliga".
If fourteen people believe they were Cleopatra in a former life, does that mean that Cleopatra had split personality disorder?

Smile, it makes people wonder what your up to.

Znibban

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 24 okt-14 kl 03:41 »
Har du ingen veterinär du kan rådfråga. Om han aldrig gjort så innan så betyder det ju att något är fel.
Han har ju inte så många sätt att tala om sin situation på.

Lavendel

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 05 nov-14 kl 00:11 »
ville bara säga att sommar och vinter päls börjar dom med långt tidigare innan det ens blitt kallt, det kommer an på ljuset när det sker...
vissa blir dock extra känsliga när dom fäller den ena pälsen dvs nu fäller dem sommarpälsen för att den skall växa ut så att dom hinner får päls innan det blir för kallt.... det sägs det går åt en del hormoner vid pälsbytet så att om han är extra känslig och irriterad kan det mycket väl bero på just det, en del blir så pass påverkade att de behöver få vila en vecka då det är som värst med fällningen... lycka till =D

Dela detta:

* Inloggade just nu

1610 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser