Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lysning av äggen  (läst 1231 gånger)

hönsmamman82

Lysning av äggen
« skrivet: 16 okt-14 kl 22:34 »
Jag har några ägg som ska kläckas, men när jag lyste i dem så ser jag den där "spindeln" men i ena ägget är det en svart prick i spindeln. Är det bra eller dåligt?

Znibban

• Skåne
SV: Lysning av äggen
« Svar #1 skrivet: 17 okt-14 kl 07:21 »
Va?! Har ni ägg på kläckning nu? Är det inte lite sent? Hur ska ni klara kycklingarna med rätt temp. och färska örter? Blir det inte väldigt dyrt - elräkningen tänker jag på då. Blir de kraftfulla och livskraftiga nu?

Alexn72

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 17 okt-14 kl 10:12 »
Va?! Har ni ägg på kläckning nu? Är det inte lite sent? Hur ska ni klara kycklingarna med rätt temp. och färska örter? Blir det inte väldigt dyrt - elräkningen tänker jag på då. Blir de kraftfulla och livskraftiga nu?

Ska man ha färsk kyckling till jul så är det väl perfekt tid nu, eller bara vill ha kycklingar?
färska örter...
Varför skulle de inte bli livskraftiga nu?

men för att svara på ursprungsfrågan så tror jag det är som de ska..

Smajsan

• -
« Svar #3 skrivet: 18 okt-14 kl 09:49 »
Det är som det ska hönsmamma82. Det är fostret som växer. Det kommer att bli större hela tiden. Så nästa gång du lyser ägget kommer det att röra på sig.
Så fantastiskt att man kan förlja hur ett liv växer. Tillslut är ägget fullt med kyckling.
Sen ca 2 dagar innan kläck ser man näbben sticka upp i luftbubblan. Då är dom påväg. Men det tar lite tid innan dom kommer ut såklart. Och det är då man hör hur det piper från ägget.

Och att kläcka fram kycklingar nu är väll en smaksak. Så lycka till o hoppas du får många små luddbollar.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 2 användare
Nataks, imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser