Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur har ni gässen på vintern?  (läst 2222 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
Hur har ni gässen på vintern?
« skrivet: 16 sep-14 kl 09:43 »
När jag växte upp bodde jag i närheten av en fjäderfäförening. Där bodde gässen i små trähus om nån kvadratmeter med nån pytteliten utedel, bara nån kvadratmeter den också men sen var dom ute på strandängarna hela dagarna.
Jag tänkta att kanske bygga något likadant i en inhängnad.
De har nu en box i ett fårhus med betonggolv. Det är för stort o kallt o dragigt för gässen tycker jag och vattnet är ett problem på golvet så jag måste tänka om. Men hur gör man?  Vad är lagligt o vad är lämpligt till 3 skånegäs på vintern?
« Senast ändrad: 16 sep-14 kl 20:08 av Snarrbon »
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

vildkaprifolen

• Bohuslän
SV: Hur har ni gässen på vintern?
« Svar #1 skrivet: 25 okt-14 kl 20:55 »
Om gässen har tillgång till utevistelse, så får man ha två gäss per kvm. Om inte så skall de ha 1 kvm var. Du skulle alltså klara dig med 1½ kvm utifrån Lantbruksverkets regler, om jag fattat rätt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

470 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser