Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Ledigt rum vid torups bokskog utanför Malmö  (läst 2391 gånger)

kollektivknas

• Skåne
Skåne Ledigt rum vid torups bokskog utanför Malmö
« skrivet: 15 sep-14 kl 17:26 »
Sofia och Joakim ska flytta så nu blir det ett eller två rum lediga i vårt hus i Torup utanför Bara.
Sofia kommer att flytta första oktober och Joakim i mitten av oktober-början av november.

Vi bor i ena delen av en statarlänga som är varsamt nyrenoverad. Runt knuten finns hagar och ängar och såklart en bokskog. I trädgården har vi gjort i ordning några trädgårdsland som ständigt är under utveckling/utökning. Pumpor, bönor, majs och auberginer är lite av vad som odlats i år.

Huset ligger vid en liten grusväg där obehörig trafik är förbjuden,ryttare och skogsturister kommer dock gående på vägen ibland. Det är ca 2,5 km till närmsta busshållplats, därifrån det går att ta sig till Lund och Malmö på ca 30 minuter.

Vi som kommer bor i huset och önskar oss en eller två nya trevliga sambos är:

Anna-Karin, 28 år och studerar till arbetsterapeut. Vill i framtiden bidra till en bättre vård med hjälp av trädgårdsterapi och annat skapande. Tycker om att pyssla och vara i naturen.

Jon, en 28-årig trädgårdsmästare. Tycker om att laga mat och jäsa cider. Gillar att skapa små projekt som han går helt upp i ett tag för att sedan återkomma till verkligheten.

Nu söker vi en eller två trevliga, odlingsintresserad personer  som gärna är delaktig i trädgården och inte har något emot att spela lite sällskapsspel ibland.

Hyran är ca 3000 -3500 per person beroende på om vi är tre eller fyra personer som bor här.

Inflyttningsdatum kan diskuteras.

Hör gärna av dig!

enmiljon

• Skåne
SV: Ledigt rum vid torups bokskog utanför Malmö
« Svar #1 skrivet: 21 sep-14 kl 12:43 »
Hej! Jag heter Karin, 28 år, läser till landskapsarkitekt. Bor i Malmö men staden är inte mitt rätta habitat!! En kompis har hus i Torup så jag hänger där och renoverar så ofta jag kan. Så det vore kul att bo i de krokarna.
Jag gillar allt som man kan göra utomhus, odling inkluderat. Annars håller jag på med samma som ni; vara i naturen, pyssla, laga mat, hänga, sy osv osv.
Maila gärna så kan vi prata mer!
karin.86@home.se

Ha det fint!

Maitiú

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 29 okt-14 kl 21:21 »
Hej!

Jag heter Mattias, strax 32 år gammal och på resande fot genom Europa med gammal folkabuss och jättefin, snäll och rumsren hund. Jag är i skrivande stund i Belgien men påväg norrut till Sverige inom en vecka eller två efter ett par månaders resande. Jag vill nu finna mig ett stabilt hem åt mig och Meram(valpen) som är beläget ute på landet där jag kan få utlopp för mina odlingsdrömmar och få ta det lugnt. Och självklart så Meram kan få springa och leka i skog och natur.
Jag har bott i min buss i över åtta månader och vill nu gärna ha ett eget rum och sova i en riktig säng. Möjlighet att betala hyra finnes då jag för tillfället lever på CSN via mina distansstudier och sparpengar. Framöver har jag tänkt att plugga upp mina betyg och kanske arbeta deltid med trädgårdsskötsel om det är möjligt, det beror helt på vad framtiden har i sin ficka.
Jag har tidigare gått Skattunge-kursen och pluggat trädgårdsskötsel i Göteborg under en termin.

Vore fint om ni ville höra av er!
Min e-mail är maitiumacfaolchu@gmail.com

Tusen tack på förhand //
Mattias

Lonalily

• Övriga världen
« Svar #3 skrivet: 17 nov-14 kl 22:48 »
Hej!
Söker ni fortfarande kollektivvänner???

Jag heter Mette, är 35 år, arbetsterapeut med varmt intresse för trädgårdsterapi samt skapande i olika former. Håller även på med keramik, yoga, musik och frigörande dans. Bor för närvarande i Barcelona men skulle vilja flytta till Skåne och vara del i ett gemensamt boende där natur, trädgård, odling, matlagning, skapande, skratt och trivsel är i fokus. Det vore roligt att höra från er!

Min mail är: keramikmette@gmail.com

hafpip

• Gotland
« Svar #4 skrivet: 03 dec-14 kl 14:01 »
Hej,

jag heter Kalle, 31 år, har bott på Suderbyn Ekoby i 2,5 år. Nu funderar jag på att flytta ner till Malmötrakten och vill definitivt bo kollektivt. Jag plan är att jobba i Malmö men jag skulle även vilja fortsätta odla och syssla med annan självhushållning. Hör gärna av er om ni behöver fler folk så kommer jag gärna förbi och tittar!

karlrandau@gmail.com

Hälsningar
Kalle

January12

• ☮&❤︎
    • Skåne
    • January12.org
« Svar #5 skrivet: 28 dec-14 kl 03:36 »
Hej!
Jag såg annonsen på Blocket tidigare idag och nu hittade jag den här gamla på Alternativ! :D
/Johan
Drömmer om vedkaminer, finsnickeri, självhushåll, kollektiv, kreativitet, kärlek och vackra minnen.

electric_boogie

• -
« Svar #6 skrivet: 07 mar-15 kl 01:35 »

Är det fullt i ert hus nu? Ser att ni ej har svarat på de tidigare som frågat, och tråden är ganska gammal, så jag antar att så är fallet... Men man vet aldrig när det gäller kollektiv... Hör gärna av er i annat fall! :)
~ Be the change you want to see in the world ~

blissfullMama

• -
« Svar #7 skrivet: 26 aug-15 kl 23:55 »
Hej!

Undrar ocksa ifall det fortfarande/igen finns något ledigt rum hos er?

Dela detta:

* Inloggade just nu

166 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser