Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad betyder detta??  (läst 2194 gånger)

Liesluntheidi

vad betyder detta??
« skrivet: 04 sep-14 kl 13:37 »
Hej! Min ena killing, Siri skrapar sin klöv/sitt ben på mig, överallt, på benen om jag står, på armarna om jag sitter, och böjer sitt huvud framåt, någon som varit med om det och vet vad det betyder?

Tack på förhand.
Getmamma

Frk. Biel

• Skåne
SV: vad betyder detta??
« Svar #1 skrivet: 04 sep-14 kl 17:08 »
Så gör mina också :) - Inget skäl till bekymmer, hon vill bara ha din uppmärksamhet och mysa med dig :)!

Getter är jätte gosiga och tillgivna djur :).

När hon skrapar med klöven, är det hennes sätt att få dig att ägna dig åt henne. Hon vill klias på rumpan och andre goda ställen (vissa gillar att klias på framsidan av bröstkorgen - pröv dig fram) och kramas och bara gosa och ha dig helt närvarande i ditt samvär med henne :).

När hon böjer sitt huvud framåt, så vill hon klias framför, mellan och/eller just bak om hornen - ett omöjligt ställe för dem själv att nå, där det kan klia - du ser dom också stå och klia sig mellan hornen på grenar och annat, som kan komma åt detta ställe - klia henne, observer henne, du kommer tydligen att ku' avläsa på hennes kropsspråk, vad hon gillar, och hon kommer att älska dig för det :). En av mina getter kommer fram och lutar sig i slowmotion (inte att misstaga som ett försök att stånga) med pannan mot mitt ben och lägger sin vikt bak - detta är hennes sätt att be om ett kram :)   

Getter är jätte goda att träna KBT med, kom dog alltid ihåg, när du kramar henne, att getter har horn och själv om själva det djur, du kramar/när-mysar med, aldrig ku drömma om att skada dig, så kan dom andra (om du har fler getter) bli svartsjuka och stånga geten, du myser med, så att hon per reflex slår med huvudet och kan råka träffa dig, men detta år ju gällande för al mys med större djur - vär alltid alert!

Och ja, getter kan bli svartsjuka och dom kan generellt vara hårde emot varandra - dom håller sig med ett strikt intern hiraki - kann vara tufft att skåda, men vill man ha getter är det bara att gilla läget, varför det är viktigt att gi dom gott om utrymme inomhus (med 2 ingånge) och utomhus, så att den get, där blir jagat, kan komma under.

Men generellt - underbara djur, där är alldeles för underskattade :)   

Frk. Biel

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 04 okt-14 kl 15:58 »
Note: Skrev fel: 'KBT' => skulle ha stått 'Mindfullness' :)

Angelslund

• SINGEL
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 08 okt-14 kl 12:37 »
Hej.
Det kan ju vara så enkelt att hon vill ha godis. Förra gången hon gjorde så fick hon något av dig kanske. Det räcker med en gång.
Ursäkta mitt korta svar i jämförelse med den tidigare så ingående förklaringen från Frk. Biel

SussiloII

• Småland
« Svar #4 skrivet: 08 okt-14 kl 15:40 »
Ja, geten tigger godis, lek eller mys - eller alltihop :).

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser