Vänder mig till er alla kunniga om vad ni tror kan vara bov i dramat för min kära rymmarget. Skaffade henne plus hennes syster i februari, fick två månader av konstant rymmande av henne, så länge vi inte höll dem i en mindre vinterhage med fårstängsel där det inte 'gick'. (i den andra finns 'bara' sju ståltrådar med ström.) Men framåt majmånad så slutade hon rymma och sommaren har gått kanon. inte en endaste tendens. Hade sedan två getter extra under sommaren på bete, så de var fem istället för bara tre. (Hon slutade rymma innan dess) Nu for sommargetterna för några dagar sedan och efter det är det enda hon har i huvudet, att rymma. Så de har blivit instängda i den mindre o sämre vinterhagen igen, vilket känns jättetråkigt. Hon har nu samtidigt i rymmardagarna brunstat igen efter 'brunstvilan'. Jag vet att hon behöver få en ordentlig stöt o hålla sig inne. Men det är ju så tydligt att det beror på ngt.. Det är verkligen det enda hon har i huvudet när hon väl börjat. Att försöka hålla henne underhållen av sly o liknande hjälper inte. Jag tänker antingen så är det förändringen i sig. Sist var det att komma till nytt ställe, o att det kanske skulle tagit henne ett par månader innan hon acklimatiserade sig, Eller så är det brunsttiden som gör henne stissig, orolig och grinig. Eller så är det flockantalet i sig, att hon är väldigt missnöjd med bara två kompanjoner.. hjälp, jättegärna;).