Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför gör Tuppen så?  (läst 1051 gånger)

Candy Island

• Gotland
Varför gör Tuppen så?
« skrivet: 17 aug-14 kl 09:33 »
Vi fick en flock med 1 tupp och 4 unghöns och en höna som lägger ägg för 1 vecka sedan. Tuppen ändrade beteende igår och kommer emot oss med sidan och vill picka en gång men sedan är det bra??? Varför gör han så? Han pratar och vankar och blir gärna buren och klappad...är han arg eller va är det?

Smajsan

• -
SV: Varför gör Tuppen så?
« Svar #1 skrivet: 17 aug-14 kl 13:55 »
Han talar om hur snygga ni är  :)
Kolla när han har parat en höna. Då brukar han avsluta med just det du beskriver. Eller innan. Även tuppar mot tuppar.
Har märkt att här gör tupparna så när dom varit osams. Som att säga "vi är kompisar ändå"

Har en gammeltupp här som gör så när han har mysat hos mig. Men jag låter aldrig honom picka mig, utan avbryter genom att resa mig upp.
Dom är söta dom där små tuppisarna.
Just nu har vi 12 vuxna tuppar o en hel drös små sötnosar. Så jag ser det varje dag.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Candy Island

• Gotland
« Svar #2 skrivet: 17 aug-14 kl 20:31 »
Han talar om hur snygga ni är  :)
Kolla när han har parat en höna. Då brukar han avsluta med just det du beskriver. Eller innan. Även tuppar mot tuppar.
Har märkt att här gör tupparna så när dom varit osams. Som att säga "vi är kompisar ändå"

Har en gammeltupp här som gör så när han har mysat hos mig. Men jag låter aldrig honom picka mig, utan avbryter genom att resa mig upp.
Dom är söta dom där små tuppisarna.
Just nu har vi 12 vuxna tuppar o en hel drös små sötnosar. Så jag ser det varje dag.

Men va gulligt :-[
Tack snälla för svaret :D

cocosbusen

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 29 aug-14 kl 07:14 »
Har också med dominans att göra.

Hade en Brahmtupp med detta beteende...det övergick till att bli attackerad av vassa klor och näbb varje dag. Sen grytan :(

Dela detta:

* Inloggade just nu

470 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser