Hållbarhet sockerlösning

Startat av panelkungen, 15 Aug-14 kl 06:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

panelkungen

Är det någon som vet hur länge sockerlösning håller sig i kylskåp? Utan tillsatser, bara socker och vatten.

/Tobbe

Ylven

Det borde vara bra hållbarhet. Socker i sig är ju ett konserveringsmedel. Jag skulle inte vara orolig om jag inte tydligt kände att det börjat jäsa eller mögla.
Om får, biodling, småbruk, husrenovering och tankar om världen omkring:

http://ylven.blogspot.com/

Magnus24

I rumstemperatur har jag sett lite mögel efter ca 2 veckor men vill minnas jag haft sockerlag väldigt länge i kylen för ett tag sedan.
Skulle tro det beror mycket på hur mycket bakterier och sånt du får i den.
Tillsätt lite ättika så håller den bättre.

christelle

Svartmögel blir det snabbt i sprayflaskor med sockervatten i men det är väldigt lite socker i vattnet och det är varmt där den står.
Tror inte att det händer nåt om det är rejält med socker i vattnet (50-60 %) och det står svalt.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

anette i bugared

Jag har haft överbliven sockerlösning stående i källaren ( svalt men inte kallt) från höstens vinterfodring till nästa vår utan att den blivit dålig på nåt vis.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

panelkungen

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

435 Gäster, 2 användare (1 Dolda)
Tur-Johan