Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svamp i olja  (läst 1952 gånger)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
Svamp i olja
« skrivet: 14 aug-14 kl 10:46 »
varje år plockar jag mer svamp än jag egentligen behöver, men det är svårt att sluta ... så jag har överskottet i frysen, men tänkte att i år vill jag lägga svamp i olja istället, för då kan man ge bort de i present också. tänkte främst kantareller, men även andra små exemplar i en svampblandning. med vitlök eller örter. vilken olja är bäst för att göra sånt med? rapsolja? måste det hela hettas upp eller är det bara att ge svamp och krydda i ett glas, hälla på olja, försluta och se glad ut? annat man bör tänka på?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

kurt

SV: Svamp i olja
« Svar #1 skrivet: 14 aug-14 kl 11:43 »
Svampen bör vara torkad, eller kokad i vinäger, annars kan anaeroba jordbakterier växa där.

http://honest-food.net/2012/03/17/italian-marinated-mushrooms/

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #2 skrivet: 16 aug-14 kl 20:33 »
tackar för receptet. det där lät som nåt jag skulle kunna klara av ;D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #3 skrivet: 06 sep-14 kl 20:41 »
det blev lite slemmigare än jag förväntade mig  :-\ men kan man bara koka in svamppesto som man kan med sylt?

Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 6 användare
Ellbell, Pasi, javill, skibber, beekeepern, fredrikbertilsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser