Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Starta ett kooperativ?  (läst 1096 gånger)

aannddeerrss

• Skåne
Skåne Starta ett kooperativ?
« skrivet: 03 aug-14 kl 22:31 »
Tänkte via detta forum se om det finns ett  intresse av att starta upp ett odlingskooperativ vid Venestad på nävlingeåsen. Det finns tillfälle att gå ihop ett 10-20-tal personer/familjer och köpa ca 17Ha mark (1,7km2). Min idé är då att köpa loss det gemensamt och skapa ett kooperativ där vi odlar det tillsammans och överskottet det säljer vi. Eftersom vi blir så många så blir det en låg kostnad per deltagare i insats. Mängden personer gör det lätt att fördela uppgifter och det blir lättare att planera.
Dessutom så blir det ett bra tillfälle att få nya intressanta vänner. Jag ser gärna en stor mix på människor där gammal som ung deltar.
Låter detta intressant? maila då mig en liten presentation på vem/vilka ni är och vad ni vill. Jag själv vill inte leda projektet, men det kanske du vill?
maila till: skynarp@spray.se
Mvh Anders
Försöker få ordning på en liten gård för att på sikt börja självhushålla. Vägen dit kommer bli lång. All hjälp är önskvärd.

olivia.k

• Jämtland
SV: Starta ett kooperativ?
« Svar #1 skrivet: 04 aug-14 kl 11:26 »
Det finns tillfälle att gå ihop ett 10-20-tal personer/familjer och köpa ca 17Ha mark (1,7km2).

17 hektar är inte 1,7km2.
17 hektar skulle kunna vara en yta med längdmåtten 1700m x 100m, vilket är samma sak som 1,7km x 0,1km, dvs 0,17km2.

aannddeerrss

• Skåne
SV: Starta ett kooperativ?
« Svar #2 skrivet: 23 aug-15 kl 21:04 »
Ja, ja whatever, typ 2km2 är det i varje fall....
Försöker få ordning på en liten gård för att på sikt börja självhushålla. Vägen dit kommer bli lång. All hjälp är önskvärd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 9 användare (1 dolda)
127, sälen, Liisa, Madeleine Holmstedt, torpjens, hsd, ca, Hagrid

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser