Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken färg har min Brahma  (läst 1032 gånger)

Solanders

• Västergötland
Vilken färg har min Brahma
« skrivet: 16 jul-14 kl 16:00 »
Hej,
Det här är väldigt konstigt och har vi har ingen aning om hur det har blivit på detta vis. Fick 3 st kycklingar som skulle vara silversvartbandade, men  ingen av de blev silver utan en blev gul colombia, den andra blev rapshönsfärgad och den 3e är den jag behöver hjälp med. Vad har en sådan tupp för färg? Han är liksom mörkt chokladbrun, med lite röda inslag och även grått.
En till fråga! Jag är tämligen övertygad om att det är 2 tuppar jag har, men den mörka har väldigt mycket kam och slör som är röd, medan den gula inte har något av det, däremot så har den "tuppglans" och spetsiga fjädrar i sadeln. De är födda samtidigt i början av April... Den stackaren blir även uppvaktad som en höna av sin brorsa och han "leker" :-* flitigt med den. Gör de så när de ordnar rang och när vet jag till hundra % att det är tuppar jag har?  ??? (lever på hoppet väääääääldigt länge)
Här är även en länk så ni ser de lite bättre.
http://youtu.be/6LqEnklNe0Q
« Senast ändrad: 16 jul-14 kl 16:12 av Solanders »

Solanders

• Västergötland
SV: Vilken färg har min Brahma
« Svar #1 skrivet: 28 aug-14 kl 16:05 »
För er som undra vad han blev för färg så blev han en mycket fin guldblåbandad tupp :) Och min lilla gula Liv blev blev tillslut en tydligare tupp (även om jag egentligen redan visste det då, men han saknar fortfarande slör... märklig tupp det där. Det kanske är en hen :))

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser