Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fundering angående messmör  (läst 2358 gånger)

ensamvarg_17

• Dalarna
Fundering angående messmör
« skrivet: 12 jul-14 kl 21:12 »
Jag skulle köpa messmör i affären för ett tag sedan och ser att det står "äkta messmör med vanilj" på förpackningen. Är jag helt kocko eller har det alltid varit VANILJ i messmör?

Mvh Per
Söker med ljus och lykta efter min andra halva som vill bo i skogen med mig ;-)

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Fundering angående messmör
« Svar #1 skrivet: 12 jul-14 kl 22:21 »
Jag kan inte påminna mig att det har funnits vanilj i messmör sedan tidigare.

Men vissa mejerier (bl a Gefleortens) har ju pippi på att göra alla sina produkter i två varianter - en naturell och en med vaniljsmak. Kan det vara något sådant du har drabbats av?

ensamvarg_17

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 12 jul-14 kl 22:45 »
Ja det verkar som att jag har drabbats av det :'(  tyvärr är det ju bara den "äkta" med vanilj som går att få tag på verkar det som om man inte vill ha gammeldags vill säga.

Jonica

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 02 okt-14 kl 08:48 »
 Jo, messmör med vaniljsmak från fjälbryn har 'alltid' funnits, i alla fall de senaste 35-40 åren. Det finns andra sorter en som osötad och helt naturell från samma märke, och lite andra sorter och märken. Dock finns de inte över allt, jag köper den på Ica Malmborg om det kan vara någon hjälp. Annars får du väl fråga din lokale handlare om han/hon kan ta in.

ensamvarg_17

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 02 okt-14 kl 09:29 »
Ok då hade jag fel för jag trodde inte att vanilj ingick i orginalreceptet men men man lär sig något nytt varje dag tydligen.

Per

Dela detta:

* Inloggade just nu

672 gäster, 1 användare
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser