Huvudmeny
down

Getter

Startat av Che Guevara, 08 Jul-14 kl 14:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Che Guevara

Ni som kan getter finns det boer-getter i Sverige?

macker

Ja, det finns Boer getter i Sverige... jag tror 3 besättningar med importerade djur från Danmark... dom är jättefina :)

Che Guevara

Ok tack för svar var lite nyfiken på dom om dom fas i Sverige då ja såg ett mat program om dom :) Har dock aldrig ätit get så ja vet inte hur det smakar. Är smaken  som får då är det inget för mig .

Luff

Get smakar inte får.
//Luff

Che Guevara

Dom sa att det påminde om får smak i programmet. ja har ingen aning . Vet bara hur får smakar vilket inte har vare någon större höjdare förutom vid ett till fälle som var alldeles nyligen  när ja fick smaka på lam file vilket ja tyckte va väldigt gott . Och fårfiol då förstås vilket ja gärna äter.

GrävlingsJanne

Get är gott, smakar inte alls som får.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Che Guevara

Önska ja fick prova äta get nån gång .

lavendula

Getkött är väldigt gott!
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Anders S

En afrikansk kock sa en gång till mig: ska man göra gryta ska man ha fårkött, ska man grilla ska man ha getkött. Jag tror det stämmer men har inte testat alla varianter. Vad anser ni?

PS. Dock blir fårkött bra helstekt i ugn, och det ligger ju åt grillningshållet.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

432 Gäster, 5 användare (1 Dolda)
mulle mullvad, janeva, Petter B, nordictinkerer
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering och jag filar på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg