Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Göra hönsen tama och få dom att äta annat än höns foder  (läst 1346 gånger)

Nicole

Vad är bästa sättet att få sina höns tama? Jag änglar mycket tid åt mina maran höns som är ca 8 veckor de kan sitta snällt i knät men är lite rädda innan man får tag i dom.

Vill även att de ska börja äta lite vanlig mat som vi äter provat med det mesta men de enda de verkar gilla är majs och fil. Lär de sig när de blir större att äta annat eller hur funkar det?

En till fråga tror men ena höna som blir av med fjädrar blir plockad av de andra men har aldrig märkt att de varit på henne men kan sånt ske under natten bara? För på dagen är hon med lika mycket som de andra :) så svårt att veta när man inte ser nått.

Nicole

Skrev fel hönorna är nu 11 veckor :)

annepanna

• Västergötland
Ibland verkar det som om man måste bjuda dem på godiset flera gånger innan de lär sig att det är gott. Mina äter med förtjusning bröd, ost, sockerkaka, pasta, ris, sallad, melon, potatis m.m.
Det är ingen idé att ge dem rått potatisskal så om jag har skalat morötter och potatis, brukar jag koka detta och ge dem.
Det finns säkert mycket annat som de gillar och man får prova sig fram.
Kan berätta att min överhöna stal min smörgås från trädgårdsbordet när jag var ouppmärksam.
I brist på kunskap och erfarenhet får man improvisera.

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser