Precis, om allt verkar vara i ordning efter oljepåfyllning så är det nog inte mycket att oroa sig över. Om något lager skulle ha tagit skada och det inte hörs genom oljud så lär nog det märkas genom att den har svårt att hålla oljetrycket uppe.
Vad du möjligen skulle kunna göra - men bara om det är enkelt och om du har tid över - är att ta ner oljetråget och kolla att det inte finns någon spännande bottensats där eller någonting anmärkningsvärt som sitter i oljepumpens sugsil.
Om motorn har oljefilter så kan det nog vara idé att byta det ganska omgående efter en sådan här händelse, och för den delen plocka isär det gamla filtret och se om det finns metallspån i det.
Har man en motor som ofta ska gå utan direkt tillsyn så kan det vara bra att ordna en förregling så att oljetryckskontakten (eller eventuellt en extra sådan som reagerar på lite högre tryck) kan stoppa motorn (bryta tändningen på en bensinmotor eller bryta strömmen till stoppmagneten på en diesel). En intressant förebild är den lösning som finns på de flesta VW från 80- och 90-talet - dubbla oljetryckskontakter och ett varvtalsrelä som bestämmer vilken av dem som ska vara aktiv. Den känsligare av dem som slår från vid 0,3-0,5 bar är aktiv vid tomgång, men vid högre varvtal kopplas en annan oljetryckskontakt in som reagerar på ungefär 1,5 bar. Om motorn tappar oljetryck vid högre varvtal börjar oljetryckslampan att blinka och på de flesta exemplar finns det också en summer som sätter igång då.