Tror att jag löst nedan mysterium...

men hade varit toppen att få det bekräftat av någon som vet på riktigt! Hoppas på svar...
Efter ett frenetiskt googlande är jag mer eller mindre övertygad om att det måste vara Bresse:
- vit fjäderdräkt
- grön/grå ben
- snabbväxande
- Säljaren sålde både Faverolle ägg och Bresse (hm, undrar vad köparen som köpte 64 Faverolleägg - likadana som mina - tycker...)
Mina frågetecken: de såldes som laxfärgade Faverolle, äggen de låg i var ljusbeige. Bresse ska ju vara vita ägg.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Köpte avelsägg på en hönsbytardag i Vara i maj. Verkar som en av försäljarna grundlurat sina kunder. Hoppas dock att jag har fel och att jag kan få hjälp här med att bestämma vilka raser kycklingarna verkligen blev. Denne försäljare sålde massvis med faverolleägg. Jag köpte 2 sådana samt ett Isbar (som jag skrivit om i en annan tråd).
Så här såg "Faverolle" ut efter 10 dagar. Nu är de dryga 3 veckor men ser ungefär likadana ut fast större: Alla fjädrar som växer ut är ljusa och enfärgade, de har inga fjädrar på benen. Benen är gröna. Ingen tydlig krans runt halsen. De är dock mycket större än de andra kycklingarna. Kan en Faverolle verkligen se ut så? Om inte, nån som vet vilken ras det kan vara? Supertacksam för svar