Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvat 23 dagar idag  (läst 777 gånger)

missoak

• Gäst
Ruvat 23 dagar idag
« skrivet: 22 jun-14 kl 08:31 »
Haft en Dvärghöna som nu ruvat i 23 dagar ,men har fått hjälp av 2 andra hönor i flocken..Lyste igenom äggen för 5 dagar sen då var några av dom helt svarta,några tomma ,samt att dom nya ruvhönsen hade trängt sig in och la ägg som dom nu ruvar på ihop med Dvärghönan.Hm..funderar lite på hur jag ska gå vidare,tog in 5 ägg igår som var helt tomma och hade börjat lukta ..Behöver lite råd från ngn som har erfarenheten..

Smajsan

• -
SV: Ruvat 23 dagar idag
« Svar #1 skrivet: 22 jun-14 kl 11:38 »
Hej!
Bra att du tog bort dom ruttna äggen  :-X
Jag skulle vänta några dagar till om du lyst dom och tagit bort alla tomma.
Dom kläcker också ganska hemligt. Men märker inget förrän 2 dagar efter när det står en luddig där.
Dom kommer inte igång direkt med ruvningen heller.
Jag skulle vänta.
Jag räknar aldrig dagarna utan låter hönan sköta det hela. När hon kläckt det hon vill kläcka kommer hon gå av de ägg som inte kommer kläckas.
Lycka till. Hoppas du får många små  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

missoak

• Gäst
SV: Ruvat 23 dagar idag
« Svar #2 skrivet: 22 jun-14 kl 16:12 »
Tack snälla för ditt svar,jag hoppas så att det blir ngt ägg ialla fall som kläcks..Mvh Marie

Dela detta:

* Inloggade just nu

613 gäster, 1 användare
lekman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser