Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Försäkra Ardenner?  (läst 1652 gånger)

amanda1929

• Närke
Försäkra Ardenner?
« skrivet: 17 jun-14 kl 21:56 »
Jag är på g att köpa en Ardenner, men den är dock INTE försäkrad, detta är min första Ardenner som jag på skaffar mig, ska man försäkra en Ardenner, är det vanligt att man gör det eller är de flesta Ardenner hästar försäkrings lösa satt säga?!

Mvh

mli79

• Skåne
SV: Försäkra Ardenner?
« Svar #1 skrivet: 26 jun-14 kl 21:53 »

En olycka kan ju ske oavsett ras, så jag försäkrar in alla mina hästar. Sen har jag inte något vidare högt livvärde just på min nuvarande. Enda anledningen till att jag försäkrar mina hästar är att jag inte har varken råd eller lust att betala hela veterinärräkningen.. Hade jag haft det så hade jag skitit i försäkringen. Hade jag haft en arbetande ardenner (och inte bara betande..) så hade jag haft högre livförsäkring. Det är kostsamt att ersätta eller köpa in för att utbilda en väl inkörd häst.
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1663 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser