Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Soja  (läst 969 gånger)

wherever

  • Inlägg: 25
    • Uppland
Soja
« skrivet: 24 maj-14 kl 01:02 »
ngn här som skippar att ge soja till hönsen?

wherever

  • Inlägg: 25
    • Uppland
SV: Soja
« Svar #1 skrivet: 24 maj-14 kl 16:51 »
Soja ger inte gulare gula vad jag känner till, så det finns det ingen anledning att ge.

menade inte så, MAN SKA FAN SKIPPA SOJA. de e den som förstör äggen. undrar om de finns ngn som har ägg fr höns som inte ger soja, vill ha ägg utan att de e soja i hönsens foder

Vilkhyttan

  • Inlägg: 202
    • Östergötland
SV: Soja
« Svar #2 skrivet: 26 jun-14 kl 12:11 »
Jag bara måste fråga? vad grundar du din uppfattning på? alltså att soja KAN vara dåligt är väl mer baserat på hur den odlas och framställs å inte sojan som sådan som växt... Soja är ju en välbeprövad proteinkälla för både människor och djur så rent näringsmässigt vad är det som skulle förstöra äggen? Jag vet inte, jag undviker soja importerad och odlad på oetiskt sätt men har inga problem att ge mina djur av ärtväxter rent generellt. Så om man nu ska diskutera foder, var kommer spannmålen ifrån? GMO? potatisproteinet? grön massan? osv. Jag har lite svårt att förstå den enkelspårighet när människor väljer att låsa fast sig vid enbart en specifik punkt


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

406 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser