Huvudmeny
down

Hur mycket av den fasta avgiften går till fossila bränslen?

Startat av Rubensgården, 28 Maj-14 kl 06:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rubensgården

Då jag ibland får köra elverk för att svetsa osv. funderade jag på frågeställningen ovan. Elkraftnätet är ju beroende av underhåll och en massa folk kör fordon hela dagarna. Kan man köra elverk med gott samvete en dag i månaden?

malarmaster

visst kan du det. Jag har ingen siffra på vad man kör upp i fossilbränsle på underhållssidan men det är nog en hel del.Här i trakten har de t.ex grävt ner luftledningar i flera års tid efter Gudrun.Grävmaskin,lastbilar,terrängfordon m.m. dagligen. Hade varit kul att se siffror utslaget på produktion hur fossilbränslefritt grön el är i verkligheten. Ulf

krikav

Detta är en frågeställning som det ligger ett mycket tungt lock över.

torbjorn

Snoka fram ett elnätbolag som är kommunalt, då är bolagets årsredovisning offentlig handling och det bör vara ganska lätt gjort för en som har lite ekonomikunskaper att lusläsa den och vrida och vända på siffrorna för att göra en ganska bra uppskattning.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

297 Gäster, 1 användare
Petter B
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering och jag filar på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L