Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur transporterat jag hönor i bil på bästa sätt?  (läst 6165 gånger)

Fröken M

Hur transporterat jag hönor i bil på bästa sätt?
« skrivet: 20 maj-14 kl 10:28 »
Ska ev. hämta hem fyra hönor. Kommer att köra ca en timme med bil. Någon med bra tipps på hur jag ska transportera hönorna i bilen på bästa sätt?

Smajsan

• -
SV: Hur transporterat jag hönor i bil på bästa sätt?
« Svar #1 skrivet: 20 maj-14 kl 10:44 »
Hej!
Jag fraktar alltid höns o dyl. i kartoner med lufthål i.
O det behöver vara många hål för dom blir varma snabbt. O ställ dom i skuggan i bilen. Och rejäla kartonger, inga skokartonger som jag sett skräckbilder av. Men det tror jag du förstår  ;)
Att det är mörkt är positivt för då blir dom lugna.
En timme är helt ok tycker jag.
Lycka till!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Fröken M

« Svar #2 skrivet: 20 maj-14 kl 10:50 »
Ok, tack för tipset. Ska jag ha en höna/kartong eller kan de var i samma om den är tillräckligt stor?
Har en kattbur, kan den funkar för två av hönorna med en filt över för mörker?

andtol

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 20 maj-14 kl 10:52 »
Det funkar, men de måste få luft ordentligt, speciellt nu när det ska bli varmt väder och varm bil. Så inte helt täckt med filt.

Fröken M

« Svar #4 skrivet: 21 maj-14 kl 22:36 »
Transporten gick bra, använde en flyttkartong och en större kattbur. Två hönor i varje. Ska inte säga att de såg lyckliga ut men de fick plats och de verkade inte för varma.  ;)

Smajsan

• -
« Svar #5 skrivet: 14 jun-14 kl 09:12 »
 :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser