Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mastercrafts  (läst 1614 gånger)

Benedicti52

• "Gubbe" 60+
    • Östergötland
Mastercrafts
« skrivet: 11 maj-14 kl 11:22 »
Minns ni Monty Don, en engelsman som gjorde fantastiska TV-program om trädgårdsskötsel?

Jag tror dom sändes av SVT.

Nu  har jag snubblat över ett stort antal hantverksprogram han gjort och som publicerats på YouTube. Sök på ordet Mastercrafts.

Trähantverk naturligtvis men också vävning, smide, stenhuggeri, glasarbete m.m.

Är ni som jag i behov av inspiration och lite glädje i tillvaron då och då så tror jag ni kommer att uppskatta detta.
Benedicti52

Humle

• Västerbotten
SV: Mastercrafts
« Svar #1 skrivet: 11 maj-14 kl 12:45 »
Ja det var en bra serie :).
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Sågaren

• Medelpad
SV: Mastercrafts
« Svar #2 skrivet: 25 aug-14 kl 23:28 »
Det var bra såg på Green woodworking delen, jag tyckte själv att saras stol var den snyggaste, varför använda grönt trä om man ändå ska ta bort all naturlig karaktär ur den.?
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

Dela detta:

* Inloggade just nu

354 gäster, 3 användare (1 dolda)
Juicertrr, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser