Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trasigt tändningslås? Startkontakt? Eller vad?  (läst 21599 gånger)

torbjorn

• Medelpad
SV: Trasigt tändningslås? Startkontakt? Eller vad?
« Svar #20 skrivet: 01 jul-14 kl 21:15 »
Hur har det gått med tändningslåsbytet?

Jag råkade nyligen ut för ett liknande problem med "klickande" startmotor på en Peugeot Partner '97. Det visade sig bero på rost och smuts i startmotorn så att gaveln med kolhållarna var dåligt jordad. En annan bidragande orsak till problemen var dålig kontakt mellan båda batterikabelskorna och tillhörande kablar. Blykabelskor som är kontaktpressade på kopparkablar - fransk standardlösning som fungerar utmärkt i minst 10 år men tydligen inte nödvändigtvis i 15 år.

Snowy

• -
SV: Trasigt tändningslås? Startkontakt? Eller vad?
« Svar #21 skrivet: 17 dec-14 kl 02:25 »
Jo, det visade sig bara vara glapp i en sockerbit där startkabeln gick in. Upptäckte det vid ett annat elfel och vips var i närheten av startkablen. Och efter att ha klippt av en bit och satt i sockerbiten så startade starten galant varje gång...
och verkstäder som jag pratat med tidigare ville byta startmotor för flera tusen.... :o

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 3 användare
beekeepern, Tur-Johan, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser