Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var är de röda skyltarna?  (läst 2294 gånger)

Norrsken

• -
Var är de röda skyltarna?
« skrivet: 09 apr-14 kl 12:01 »
Ja, alltså de som man hittar rullgardinsmenyerna? Är det bara för mig de har försvunnit, eller är det nåt nytt? Tycker forumet blir grymt svårnavigerat, tyvärr...
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Var är de röda skyltarna?
« Svar #1 skrivet: 09 apr-14 kl 22:23 »
Vad är det för röda skyltar? Kollade i menyerna men, kan inte erinra mig några röda skyltar där.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 09 apr-14 kl 22:43 »
Jag känner inte heller till röda skyltar men om du menar röda menyn "Forum Handbok Butik" så finns den kvar. Prova starta om webläsaren om du inte ser den.

andtol

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 apr-14 kl 08:44 »
Fru Jansson använder iPad, det kanske också kan förklara en del. ;)

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 10 apr-14 kl 09:06 »
Borde funka där också, även om det inte funkar bra med hover på en pekskärm.
Tanken är att röda menyn ska ersättas mot något bättre eftersom nu nästan hälften av besökarna har just en pekskärm.
I handboken är de redan borta, och ersatta med länkar. Navigering inom handboken finns ju i sidospalten och jag ansåg att det räckte att från handboken kunna hoppa till forumet och sedan vidare till rätt tavla etc.

johe71

« Svar #5 skrivet: 10 apr-14 kl 09:35 »
eftersom nu nästan hälften av besökarna har just en pekskärm.

enda sättet jag besöker alternativ från min mobil/surfplatta [och det gör jag ofta] är via appen tapatalk... skulle aldrig få för mig att surfa hit via webbläsaren... så jag kan rekommendera tapatalk - även om det kostar en liten slant

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 10 apr-14 kl 09:50 »
Jo Tapatalk fungerar fint. Men vi kommer nog alltid ha många besökare via webläsare även från plattor och mobiler, om inte andra så de som kommer hit via sökning. Och mobil-temat är ju inte så där superbra, så på sikt vore det bra om det vanliga temat blev mer pekskärmsanpassat.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #7 skrivet: 10 apr-14 kl 15:07 »
Jag surfar oftast hit via paddan och webläsaren Safari. Funkar utmärkt.  :) Har tapatalk också men, gillar webläsaren bättre.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Norrsken

• -
« Svar #8 skrivet: 12 apr-14 kl 11:40 »
De var borta efter att vår nätanslutning muppat sig. Vet inte om det spelar in, eller om det var nåt tillfälligt. Nu ser det ut som vanligt. Surfar på iPad, oftast med safari, men använder inte mobiltemat.
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Che Guevara

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 12 apr-14 kl 11:59 »
Dom dök upp för första gången idag på höger sidan .Har ju alltid använt mig av dom knapparna längst upp på sidan förut fast nu har ja ju en vanlig dator  då förstås :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser