Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på hur man gör en lammbar!!!!???  (läst 1625 gånger)

IdaRosberg

Tips på hur man gör en lammbar!!!!???
« skrivet: 30 mar-14 kl 08:50 »
Jag har en tacka som stöter bort 2 av sina lamm. Jag har tidigare år flaskat de flasklamm jag fått "manuellt". Detta året tänkte jag prova göra en lammbar för att spara jobb ( har dessutom detta året ett "vanligt" jobb och är hemmifrån ca 8 timmar/dag). Har någon något bra tips på hur det kan se ut och hur jag får lammen att gå på den? Tacksam för hjälp  :)

Ingrid68

• -
SV: Tips på hur man gör en lammbar!!!!???
« Svar #1 skrivet: 31 mar-14 kl 08:32 »
Det finns en uppsjö modeller på marknaden (googla bilder lammbar). Vi satte upp en lammkammare inne i fårhuset med två rullgrindar (Lammen kan gå in men inte tackorna) och där hängde vi upp lammbaren. Man måste lära lammen att här är maten. Man får bära dit lammet och sätta "spenen" i munnen och stimulera så lammet suger och får smak på det där.
Jag, make, dotter, hund, katt, genbanksanslutna hedemora höns, ett 30-tal finullstackor och två shettlandsponnier huserar på gården.

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser