Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sorkinvasion!  (läst 11497 gånger)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Sorkinvasion!
« Svar #20 skrivet: 05 mar-14 kl 11:45 »
Japp.

Vitis

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 05 mar-14 kl 12:33 »
Vattensork...

Det var ju snällt av dem att låta bli våra nya äppelträd... hoppas jag. Vi får väl se längre fram i vår om det är några skador.

mmeo

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: 05 mar-14 kl 14:44 »
Nu är ett par batteridrivna sorkskrämmor beställda! Jag håller tummarna att de fungerar. Jag rapporterar när jag har några resultat.

Det kanske är bäst att också plantera de kommande frukträden i nätkorgar så som beskrivs i artikeln som Själv är bäste dräng pekade ut.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 05 mar-14 kl 14:56 »
Jag har inte sett några skador av vattensorken här, det är haren som går på fruktträden >:(

Åkersorken ringbarkade en massa tall för svärfar ett år dock.

Richard

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 05 mar-14 kl 18:54 »
Bästa tips jag fick för 20 år sen (då bensin var inte så dyrt )var ,just ja bensin.hälla in en dunk in olika hål ( glöm inte att ha katten i närheten
Nuförtiden är vi naturligtvis en liten mer miljö medveten och använder bioethanol.

Dela detta:

* Inloggade just nu

430 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser