Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sorkinvasion!  (läst 11492 gånger)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Sorkinvasion!
« Svar #20 skrivet: 05 mar-14 kl 11:45 »
Japp.

Vitis

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 05 mar-14 kl 12:33 »
Vattensork...

Det var ju snällt av dem att låta bli våra nya äppelträd... hoppas jag. Vi får väl se längre fram i vår om det är några skador.

mmeo

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: 05 mar-14 kl 14:44 »
Nu är ett par batteridrivna sorkskrämmor beställda! Jag håller tummarna att de fungerar. Jag rapporterar när jag har några resultat.

Det kanske är bäst att också plantera de kommande frukträden i nätkorgar så som beskrivs i artikeln som Själv är bäste dräng pekade ut.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 05 mar-14 kl 14:56 »
Jag har inte sett några skador av vattensorken här, det är haren som går på fruktträden >:(

Åkersorken ringbarkade en massa tall för svärfar ett år dock.

Richard

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 05 mar-14 kl 18:54 »
Bästa tips jag fick för 20 år sen (då bensin var inte så dyrt )var ,just ja bensin.hälla in en dunk in olika hål ( glöm inte att ha katten i närheten
Nuförtiden är vi naturligtvis en liten mer miljö medveten och använder bioethanol.

Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 3 användare (1 dolda)
Broccolie, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser