Hej Aina!
Jag har använt galvaniserade jordankare (stolpskor) med impregnerade stolpar 75 x 75 mm, som jag har satt med en meters mellanrum, för att dom ska passa till voljärnätet (19 x19 mm) som är 1005 mm brett. Har grävt 35 cm djupt och 35 cm brett runt omkring voljären / hönsgården och låtit nätet gå ner lodrätt och sedan vågrätt i gropen. Därefter har jag lagt makadam och singel på nätet i gropen. ovanpå det markväv och lite jord / grus. Ovanpå det har jag lagt 35 x 35 cm cementplattor runtom voljären. Makadamen fungerar som dränering och är ansluten till dräneringsrör. Voljären är 2 - 2,5 m hög och har samma voljärnät upptill. Takkonstruktionen har jag byggt av 45 x 45 mm impregnerat virke, som är skruvat i stolparna. Hela bygget är mycket stabilt. Delar av taket är täckt med korrugerad plåt för skugga och regnskydd. På västra, SV och NV sidan har jag monterat stora fönster som vindskydd. Det finns inga rovdjur som kan ta sig in i min voljär / hönsgård. Om du använder ovanstående jordankare som är cirka 60 cm långa, blir det inte ostadigt medan du gräver. När allt är färdigt, tål det både orkanvindar och jordbävning... Om du vill kan jag skicka foton med detaljer. Mvh S