Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dokumentär från 1968 om hur man gjorde gevär förr! (Wallace Gusler)  (läst 2738 gånger)

Humle

• Västerbotten
Hej hittade ett riktigt guldkorn, en amerikansk dokumentär om hur man gjorde gevär förr. Man får följa hela processen från att smida pipan, borra ur den, räffla, gjuta delar, fila, passa in, etc. etc. Det är tio avsnitt ca 5 min långa. Väl värd att se sådär 1 gång i månaden! Det är "Gunsmith of Williamsburg". Tänkte nån här kan få nöje av den. Uppskattar även synpunkter eller reflektioner kring arbetsgången osv.

Wallace Gusler heter vapensmeden!
Gunsmith of Williamsburg_01
« Senast ändrad: 07 jan-14 kl 16:00 av Humle »
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

TW

• Finland
Jag är OERHÖRT IMPONERAD!

De flesta arbetsskedena är ju sådant som jag har hört berättas om i andra hand från den tiden då bysmederna här i Österbotten ännu smidde lodbössor........... men den där karlen är ju så rent otroligt skicklig att jag aldrig hade kunnat föreställa mig någonting liknande.

Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Humle

• Västerbotten
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 2 användare (1 dolda)
JoeDirt

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser