Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  massa hundprogram på tv,slump eller?  (läst 2361 gånger)

skruvmejsel

  • Gäst
massa hundprogram på tv,slump eller?
« skrivet: 04 mar-07 kl 15:33 »
hej!

1. mannen som talar med hundar (tv4+)
 2. min hund styr mitt liv (tv4)
 3. hundjobb. (tv4)

kul!

Anna.D

  • Inlägg: 278
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #1 skrivet: 04 mar-07 kl 17:57 »
Det är nog värsta hund hysteri just nu.Alla som ringer på valpar ska ha tik för att de själva ska ha till avel......./Anna

gimskogen

  • Inlägg: 1477
    • gimskogen.se
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #2 skrivet: 06 mar-07 kl 00:30 »
tycker att vissa "hund doktorer" gör på fel sätt. på tv...

Bäst tycker jag att mannen som talat med hundar är...
Han utgåt från hunden...

så nåt programm om en heeler som jagade bilar...
Bara att skaffa ett halsband som sprutar vatten eller vad det var när han skäller..

Heeler är ju vallhund!!!
Han skall väl inte ens bo i stan o gå en promenad om dan...

Lika var det med en korgi eller vad det var... som vallade damsugare,,

Corgi är ju också vallare...
de skall ju bo å en gård på landet.. o få jobba...

Jag förstår te varför tex damen med damsugaren sa till sin hund första gångerna den började med etta...

Jag blir bara irriterad...

Tar jag några valpar på mina islänningar kommer jag någ bara sälja till dem som har djur o bor på en gård...

De är ju gårds hundar...
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Sörgården

  • Inlägg: 35
    • Sörgårdens Hundcenter
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #3 skrivet: 12 mar-07 kl 10:03 »
Oj oj oj...
Det här med hundtränare på tv är ju helt otroligt..
Det finns så många aspekter att se till när det gäller hundträning och de faller ofta bort då man visar de på tv.
Ta till exempel Barbro Börjesson på svt, hon kastar gärna kedjor och annat på en del hundar. Många "hemmafixare" tar gärna efter hennes godas råd och kastar en kedja eller två på deras hund hemma. Problemet är ju att det är så fruktansvärt individuellt hur en hund hanterar att få en kedja kastad bakom sig!! Den kanske blir förstörd för livet eftersom den som kastade hade en keps på sig = rädd för alla med kepsar osv.. Det är skrämmande!
Sen har vi Jeppe Stridh.. ja, han är mycket speciell. Var på en sammankomst och lyssnade på hur han förjöjligade sig själv.
Mannen som kan tala med hundar, han anser ju att inte hundens förflutna spelar någon roll. Det är så fel det kan bli! Hundrar har ett väldigt bra minne och de assoccierar på ett sätt som man inte kan ana! Sen han sa detta har jag inte vågat titta mer..

Jag tycker att man måste känna sig för, lyssna inte på vad alla andra säger eller vad man ser på TV. DIN HUND ÄR SPECIELL! All min träning på mina kurser är baserad på individuell träning, alla har olika förutsättningar, precis som vi!

Skönt att få skriva av sig lite.. ;)
Att arbeta som problemhundskonsult och instruktör är nog ett av de härligaste jobben jag har haft och kommer att ha. Det är en underbar känsla att att underlätta för hunden och ge den livskvalité. ;D

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #4 skrivet: 12 mar-07 kl 10:27 »
Att arbeta som problemhundskonsult...

Skulle hellre se att du kallade dig hundproblemskonsult. I övrigt håller jag med dig. Se individen!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Sörgården

  • Inlägg: 35
    • Sörgårdens Hundcenter
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #5 skrivet: 12 mar-07 kl 10:36 »
Hmm.. Hundproblemskonsult, Det låte faktiskt bra det! Blev tilldelade problemhundskonsult på utbildningen.. Varför inte problemägarkonsult?? ;)

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #6 skrivet: 12 mar-07 kl 10:49 »
Hmm.. Hundproblemskonsult, Det låte faktiskt bra det! Blev tilldelade problemhundskonsult på utbildningen.. Varför inte problemägarkonsult?? ;)

Haha! Ja, det skulle nog behövas, men problemägare är nog sablans jobbiga att hantera. Då föredrar jag faktiskt en problemhund...

Allvarligt talat är det synd att så mycket fokus i en kass hund/förare-relation hamnar på hunden, när det oftast är föraren som brister i engagemang. Få hundar föds med problem, det är min fasta övertygelse.

... min egen islänning har t ex haft sina svåraste stunder tillsammans med mig.  ;) Han är inget annat än en tapper hjälte, den gode Rakki!  :-* :-*
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Sörgården

  • Inlägg: 35
    • Sörgårdens Hundcenter
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #7 skrivet: 12 mar-07 kl 11:25 »
Det är ju i 9 av 10 fall ägaren som  inte vet hur han/hon ska göra.. Men, det är därför vi har så mycket att göra!

Visst är det otroligt att våra fyrbenta vänner ställer upp i alla tider, trots att vi beter oss lite underligt ibland. Stor eloge till dem!  ;D

filurfigur

  • Gäst
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #8 skrivet: 02 apr-07 kl 21:00 »
Såg precis ett program på svt 2, om hur hundar upplever världen och allt som händer. Hundar hette programet, och visades nu kl 20.00.

Det var verkligen ett superbra program, och de tog upp allt på ett konkret och tydligt sätt, tyckte jag.  :)

Lena A

  • Inlägg: 1598
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #9 skrivet: 02 apr-07 kl 21:48 »
Filurfigur, jag håller med dig om att programmet "Hundar" precis nyss var bra. Det var ett likartat program om katter för ett par veckor sedan, också det mycket bra.

A9kha

  • Inlägg: 63
Re:massa hundprogram på tv,slump eller?
« Svar #10 skrivet: 12 apr-07 kl 13:53 »
Jag har ju hjälpt till med omplacering av hundar och även haft själv.
Och huvud delen av dessa hundar är arbetande hundar typ BC Schäfer ,Rotis mm.
De som köpt dom ville ju inte rasta mer än runt kvarteret och hade ingen tid/intresse
att gå några kurser .
Vad man ska göra med dessa ägare borde disskuteras istället för alla hundar de förstör.
Har med sett en del av *hundviskaren* och tycker han är en elak typ rent ut sagt.
Och naturligtvis visas bara de hundar han lyckas knäcka !!
Såg en film på hans hemsida där han ströp en hund tills den svimmade .
Varför ? jo den kunde inte möta/passera andra hundar utan att göra utfall.
Man ser hur hunden ligger medvetslös och kippar efter andan .
Tycker inte de borde få visa sånt i tv alls
Det finns tyvärr de som tror på allt denna man gör och säger och försöker göra efter .
Också blir det fel  :-\
Så utbilda hundägaren innan han skaffar hund hade ju varit idealet .
Håller just på att försöka placera 3 9 veckors BC valpar från Irland  ,gossar.
Det är inte lätt att hitta ägare som vill låta dom valla ,jobba mycket. .
Mvh Annika


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser