Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bo i kollektiv med Nathalie?  (läst 2997 gånger)

Nathalies_Gröna

• Västergötland
Bo i kollektiv med Nathalie?
« skrivet: 17 dec-13 kl 09:36 »
 o:)Jag heter Nathalie och är 23 år.

Jag bor i ett kollektiv i Vilske Kleva, Falköping, Skaraborg, Västra Götaland, det är en hästgård med vita knutar och gott om hus på gården.

Mina grannar levererar ägg från sprätthöns som lever utomhus hela året, med en liten friggebod att sova i om natten. Dessa ägg är märkta med smiley, man blir glad av dessa färgglada ägg :-)

Våra andra grannar levererar mjölk som är opastoriserad. Fördelen är att mjölken inte är "berikad" med ftalater från plastförpackningar och att det är mjölk från en besättning som inte är blandad med andra besättningar. Dessutom är mjölken levande och mikroorganismerna hjälper magen att bryta ned proteinet i mjölken. Därför mår jag bra av denna mjölk.

Vår mjölk är märkt:

"Mjölken kommer från våra grannars kor. Den är helt naturlig och därför livsfarlig att dricka, du kan dö!!! Varning använd endast utvärtes, som att bada i" http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5678042 Drick på egen risk!!!

Vi säljer morötter och potatis samt kryddor på storpack.

Vi säljer renat vatten som gått genom kolfilter.

Vi har friskvårdsdagar för våra vänner som kommer hit, det handlar om massage och healing som vi ger varandra som har behov. Vad sägs om att hugga lite ved och få en sensuell massage av Nathalie? Hon är fantastisk på det säger Mikael, som är min granne i kollektivet.

Vi bor mellan Falköping och Hornborgarsjön, fantastisk utsikt över änga och beteshagar, samt en cykeltur till toppen av Mösseberg.

<3 Nathalie 0707-15 53 60
« Senast ändrad: 17 dec-13 kl 10:04 av Nathalies_Gröna »

Holgo

• Skåne
SV: Bo i kollektiv med Nathalie?
« Svar #1 skrivet: 25 jan-14 kl 00:38 »
Hej Nathalie, jag förstår inte riktigt vad det är du söker helt ärligt. Låt mig förklara vart jag är på väg här i livet istället. Jag har fått för mig att jag ska bygga mig ett jordskepp på en högre höjd och arbetar just nu på att få ihop en ekonomi som tillåter ett landsköp. Sen kan det nog vara bra med en traktor inledningsvis. Planen är sen när jordskeppet och ladugården är byggda ska jag skrota den och gå över till att använda mig utav en ardennerhästar. Jag kan erkänna att allt är en ganska ny värld för mig då jag levde ett helt annat liv tills för några år sen. Gift med jobbet inom försvarsmakten, som jag har lämnat helt bakom mig.

Så nu frågar jag dig Nathalie, vad är det du vill med din annons, och vad har du för mål i övrigt?

Mvh. / Jonas Holger Barck
Förmågan att idag tänka annorlunda ifrån igår, det skiljer den vise ifrån den envise.

Jontemyra

• -
SV: Bo i kollektiv med Nathalie?
« Svar #2 skrivet: 02 apr-19 kl 15:29 »
Hej är det aktivt fortfarande? Mvh jon
skogstrance och freeganism

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser