Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odla eget foder  (läst 1360 gånger)

Knota

• Bohuslän
Odla eget foder
« skrivet: 14 nov-13 kl 18:25 »
Nästa säsong planerar jag att odla eget foder till hönsen, de där pelletsen från granngården blir man ju ruinerad på. Har någon egen erfarenhet av lättodlade, lättskördade grödor som lämpar sig till hönsfoder? Nåt som kan förvaras och utfodras över vintern.

Vill bo som en hobbit.

Ronny

• Skåne
SV: Odla eget foder
« Svar #2 skrivet: 17 nov-13 kl 02:48 »
Höns, grisar och människor är allätare. Alla tre arterna äter och mår bra av ungefär samma kost, så det är egentligen bara att dela med sig.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

karsan

• Södermanland
SV: Odla eget foder
« Svar #3 skrivet: 17 nov-13 kl 18:40 »
Idag tömde jag en kompostbehållare och hönsen fick visst sitt lystmäte av mask där de sprätte i landet dit jag bar komposten, hink efter hink.  Kul att kaffesump, apelsinskal, krukväxter,  mm,  kan bli hönsgodis. Förresten, hönsskit fanns med också - fast inget gick att identifiera efter några månaders efterkompostering.

Fast den slags fest blir bara några gånger per år, så tveksamt om det kan klassas som 'odla eget foder'.

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser