Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill ni prova ... chiliexperiment  (läst 22059 gånger)

daltös

• Dalarna
SV: Vill ni prova ... chiliexperiment
« Svar #120 skrivet: 10 maj-09 kl 09:19 »
hej hej.....

blev jätteglad när jag hittade den här tråden....
jag är en ivrig nybörjare i chilin´s underbara värld  ;D

jag har två plantor på gång....hungarian yellow wax hot....

de har blivit 30 stadiga centimeter.....

jag undrar lite....ska man klippa de nått så de grenar sig, eller gör de det iaf????

det är jättekul att läsa om vitis frön, även om det är 2 år sen...
hoppas det blir en ny omgång nästa år.....

ha det bra!!

sjötorpet

• Gäst
« Svar #121 skrivet: 10 maj-09 kl 11:59 »
Hej caena !

Har tyvärr inte hunnit organisera nåt nytt experiment i år, inte förra året heller tyvärr (inser just att tråden är från 2007 ... shit vad tiden går) ...

Får ta mig i kragen till nästa säsong. Lovar !  :-[

vilket roligt initiativ :D hoppas du startar en ny chilliklubb nästa år, då vill jag också vara med ;) om jag får förståss :-[ :-[

Vitis

• Skåne
« Svar #122 skrivet: 10 maj-09 kl 21:10 »
..........

jag undrar lite....ska man klippa de nått så de grenar sig, eller gör de det iaf????

........

Klipp inte !!! Platera om i större kruka efter hand som plantorna blir stora, i övrigt gör inget annat än att ge vatten och ev. gödning.

daltös

• Dalarna
« Svar #123 skrivet: 10 maj-09 kl 21:12 »
ok...vad bra!!! då har jag gjort rätt  ;)

måste erkänna att jag är mäckta stolt.....nu väntar jag bara på om det ska bli några blommor och sen chilisar
synd bara att jag har så dåligt tålamod  :P

Kesson

• Biodling - Avel - Drottningodling - Avläggare
    • Halland
« Svar #124 skrivet: 07 sep-10 kl 11:42 »
Hej hej,

Det hade vart roligt att dragit igång någon chilli-odlar tråd inför nästa säsong,

kanske folk som har fröer att byta eller sälja osv.  o:)

Lite tips och trix inom chilliodling som någon sitter med.

/ Nysmittad Chilliodlare   :D

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #125 skrivet: 07 sep-10 kl 12:52 »
Chili är verkligen som ett gift, som man måste ha om man väl har börjat. Dessvärre var detta år mitt sämsta sen jag började odla chili. Jag har ett särskilt växthus bara med chili och det vore roligt att höra hur ni övriga har lyckats i år, vilka nya favoriter ni fått osv.
Självklart ska vi ha en ny tråd för säsong -11, men den får vi starta i en ny tråd.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare
Anders Flix, doompunk

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser