Sent ute som vanligt, men men ....
Jag har massa chilifrön som jag skulle vilja ha intresserade människor till att provodla.
Mamman heter Aji Crystal, en av de godaste chilisar jag nånsin smakat, fruktig, frisk, med toner av citrus och kryddor, lagom het, dvs. het men inte vansinnig. Plantan blir 60-80 cm hög och ger en fantastiskt stor skörd, växthus är att föredra men det går bra utan i ett soligt och skyddat läge. Frukterna är vackert ljusgröna till en början och mognar sen fram i gult, orange och till slut vackert röda.
Pappan är okänd ... kan vara en annan Aji Crystal, kan också vara Aji Amarillo, Hot Lemon, Lemon Drop eller Omni Color. Alla dessa är mycket goda och odlingsvärda.
Alla dessa är av arten Capsicum baccatum och jag är intresserad av att se om dom korsat sig och hur deras avkomma isåfall blir.
Jag står för frön och porto och ni som vill odla får gärna skicka tillbaks några frön eller en mogen frukt och en kort (eller lång) beskrivning på hur det hela utvecklade sig och vad resultatet blev. Ni som är nyfikna men tveksamma om ni orkar följa upp ... ni är också välkomna, mina krav är inte så höga på er.
Jag bistår också med odlingsråd och peppning för dom som behöver det.
Nån som är intresserad av att hjälpa till ??
Skriv isf. här i tråden eller skicka mig ett PM om ni är blyga.