Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Irriterande namn.  (läst 1929 gånger)

sonja på slätten

• Halland
Irriterande namn.
« skrivet: 03 nov-13 kl 17:53 »

Apropå en diskussion i RAS-tråden:
Är det inte fruktansvärt irriterande med dessa idiotiska namn på lantmännens foder.  De säger ju ingenting om vad det är för foder.
Ni stackare som tvingas köpa detta, kan ni inte klaga i butiken, så kanske de ändrar  på det.

Själv har jag turen att  ha  foderbutiker som har Svenska Foder. ( Visserligen lite missvisande för jag tror att det är danskägt) Där heter fodren ,åtminstone nästan, vad de är.
Penna,  Plym ... det säger ju ingenting.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Irriterande namn.
« Svar #1 skrivet: 04 nov-13 kl 00:39 »
Nu går Granngården över till foder med Granngårdens egna logga på
(innehållet är inte från lantmännen) och har helt nya namn... Bas-start-tillväxt etc

Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 04 nov-13 kl 13:05 »
Apropå en diskussion i RAS-tråden:
Är det inte fruktansvärt irriterande med dessa idiotiska namn på lantmännens foder.  De säger ju ingenting om vad det är för foder.
Ni stackare som tvingas köpa detta, kan ni inte klaga i butiken, så kanske de ändrar  på det.

Själv har jag turen att  ha  foderbutiker som har Svenska Foder. ( Visserligen lite missvisande för jag tror att det är danskägt) Där heter fodren ,åtminstone nästan, vad de är.
Penna,  Plym ... det säger ju ingenting.
Har allt klagat på namnen hos Lantmännen. Har börjat köpa Foder från "kvarna" istället från Svenska Foder.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
« Svar #3 skrivet: 05 nov-13 kl 07:54 »

..klagat här med.. fattar inte varför de håller på så - trodde de att folk skulle köpa mer om det hette något annat? Det måste kosta en hel del varje gång namn byts,
oftast känns det som ett desperat försök att trolla bort dåligt rykte tex. 'migrationsverket' i mina öron hetter de fortfarande 'invandrarverket'  :P
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Rödskägg

• Småland
« Svar #4 skrivet: 05 nov-13 kl 08:09 »
OT men "Invecklarverket"
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

Dela detta:

* Inloggade just nu

579 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser