Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  H2O Mop X5  (läst 6559 gånger)

Greta_70

• Uppfödare av Cavalierer och även höns nu.
    • Västergötland
    • Helec's Kennel
H2O Mop X5
« skrivet: 20 okt-13 kl 22:40 »
Jag har funderat på att köpa en sådan här. Men vill veta lite vad andra säger om den. De är ju trots allt en del pengar att lägga upp  ;)
Har ni den hemma, tala om allt vad ni tycker, bra som dåligt.
Tack på förhand.
« Senast ändrad: 20 okt-13 kl 22:51 av Greta_70 »
Har snöat in på höns genom ett bananskal. Annars är jag hundtokig :-)

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: H2O Mop X5
« Svar #1 skrivet: 21 okt-13 kl 06:48 »
Vad är det för en pryl? Länk?

Greta_70

• Uppfödare av Cavalierer och även höns nu.
    • Västergötland
    • Helec's Kennel
« Svar #2 skrivet: 21 okt-13 kl 07:14 »
Har snöat in på höns genom ett bananskal. Annars är jag hundtokig :-)

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #3 skrivet: 21 okt-13 kl 07:42 »
liknande men billigare några timmar till

har funderat på att pröva men inte kommit till skott
men jag har hört några som som köpt och dom verkar nöjd
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

johe71

« Svar #4 skrivet: 21 okt-13 kl 07:49 »
ett test i råd och rån från 2008 (en av modellerna i testet är Tvins H2O Mop... sannolikt föregångaren till X5-modellen) http://www.icakuriren.se/Test-Rad/Tester/Test---angrengorare/
deras slutkläm "Kontentan: Skippa alla tankar på en ångrengörare. Tyvärr är den inte genvägen till ett renare hem."

siten evecka har testat just X5:an  http://envecka.se/2011/08/04/h2ox5/#more-1 deras sammanfattning "Om man ska lägga 999 :- så tror vi att exempelvis Kärchers ångtvättar är ett bättre alternativ."

i ett test (också från 2008) från smartson har också testat 8 modeller (dock ingen modell från tvins) http://smartson.se/test/fritid/test-av-atta-angtvattar.htm

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #5 skrivet: 21 okt-13 kl 08:06 »
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Broberg

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 21 okt-13 kl 10:11 »
Är inte det nån sån där tv-shopsgrej? Hittepågrejs, som endast göder överkonsumtionen, skulle jag säga.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #7 skrivet: 21 okt-13 kl 22:17 »
Såna där prylar säljs ju emellanåt för runt 200-300 kr under diverse andra varumärken (KEW/Altos, Fiskars, Partner, Stiga osv) på t ex Jula och Clas Ohlson. Ibland kallas de ångtvätt och ibland ogräsdödare men det är precis samma apparat oavsett benämning. De verkar sällan komma till användning utan brukar efter något år ofta gå att hitta på loppisar eller i soprum.

Så om man nu absolut ska ha en ångtvätt, vilket jag inte tror är någon större mening, så är det definitivt ett överpris som den där annonseras ut för.
Vad som däremot kan vara intressant om man hittar det till rimligt pris, är en kraftig högtryckstvätt med hetvattenpanna. Dock är den inget för sanering i möblerade rum :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

670 gäster, 5 användare (1 dolda)
addebadde, Radar, ärt, Märtha

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser