Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bondbönsfrön  (läst 2078 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
Bondbönsfrön
« skrivet: 18 okt-13 kl 16:04 »
Korsar sig bondbönor hej vilt eller kan det tänka sig att samma sort som jag samlat frön/bönor ifrån kommer igen?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Anders S

• -
    • Fröodling.se
SV: Bondbönsfrön
« Svar #1 skrivet: 18 okt-13 kl 16:33 »
Bondbönor korsar sig i ganska måttlig omfattning. Uppgifterna går isär en del. En del hävdar att de är i stort sett bara självbefruktande, men den dominerande uppfattningen är att de korsar sig i viss omfattning. Har du haft flera sorter intill varandra så kan du ha fått korsningar, men det är inte säkert.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Bondbönsfrön
« Svar #2 skrivet: 18 okt-13 kl 21:11 »
Tack för svar! Då provar jag att sätta bönorna till våren och hoppas att det inte  korsats allt för mycket. :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

366 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser