Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Soil And Health Library  (läst 1906 gånger)

Anders S

• -
    • Fröodling.se
Soil And Health Library
« skrivet: 25 feb-07 kl 12:09 »
Soil And Health Library
http://www.soilandhealth.org/

This website provides a large number of free e-books available for immediate download. The books are mainly about holistic agriculture, holistic health and self-sufficient homestead living. There are secondary collections about social criticism and transformational psychology. No fees are collected for this service.

There are four major subject areas:
Radical Agriculture
The Restoration and Maintenance of Health
Achieving Personal Sovereignty
Achieving Spiritual Freedom

Jag rekommenderar bl.a.
*Radical agriculture med böcker av bl a William A Albrecht, Eve Balfour, Luther Burbank, Cato, Darwin, Edward Faulkner, Masanobu Fukuoka, Albert Howard, Lili och Eugen Kolisko, J I Rodale, P A Yeomans
*Achieving Personal Sovereignty med underavd Homesteading, där man bl a hittar två böcker av Gene Logsdon, Small Scale Grain Raising och Getting Food From Water.

Björkåsen

• Västergötland
SV: Soil And Health Library
« Svar #1 skrivet: 13 mar-09 kl 20:41 »
En god nyhet är att Gene Logsdons Small Scale Grain Raising finns i nyutgåva. Den är dock inte tillgänglig i Sverige vad jag har hittat.

En dålig nyhet, om man så vill, är att Soil And Health Library - för att hjälpa utgivningen av denna bok -inte längre låter allmänheten ladda ner texten gratis längre.

Det hade jag min snåljåp gärna gjort annars.

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser