Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lite nyttigare godis  (läst 6373 gånger)

Grönöga

• Dalsland
Re:Lite nyttigare godis
« Svar #20 skrivet: 22 apr-07 kl 12:40 »
Evilk, och alla andra för den delen, jag kanske skrev för lite tid, kanske är det som är felet, kanske för dig också olofssonskan? Jag bedömer jämt fel om tid... hrm! Ska vi köra på att torka i ugn tills det är torrt istället?  ;)

Och Evilk, jag tycker om fröna men, "smaken är som baken"
Med hantverket i näven, tårna i grönsakslandet, barnen i famnen, katterna på taket, hunden vid sidan och blicken på hönsen.

Evilk

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 22 apr-07 kl 12:45 »
Evilk: Om du lyckades vända smeten så måste den ju iaf ha lossnat från papperet ? Och då efter 4 timmar ?
//m

Jag la ett till papper ovanpå och vände på den först, och sen drog jag loss det gamla, typ som man drar loss ett klistermärke eller hur man ska beskriva det haha..

Grönöga: Jag tror att vi kör på åtminstone 5 timmar, kanske mer..
"smaken är som baken" Och tur är väl det?  :P

Hällmansro

« Svar #22 skrivet: 03 maj-07 kl 17:58 »
Jättegott nyttig godis - tyvärr inte för nötallergiker

200 g dadlar
100 g russin
100 g cashewnötter
100 g hasselnötter

blanda i en skål - och häll på vatten
låt stå ca 2 tim

häll av vattnet - det tar ett tag

mixa ihop allt, tillsammans med 1 msk kakao

rulla bollar, som sedan rullas i kokos

ser ut som chokladbollar, men är mycket mycket nyttigare
"Jag har aldrig träffat någon som  på dödsbädden önskat att han tillbringat mer tid på jobbet"

Grönöga

• Dalsland
« Svar #23 skrivet: 03 maj-07 kl 18:38 »
Angående hallonsnörena: jag gjorde i helgen och upptäckte vad jag skrivit fel tidigare! Ugnen ska vara öppen! En liten springa (lägg en handduk eller något imellan) då torkade mina hallonsnören på fyra timmar, nästan på minuten! Fukten måste komma ut någonstans ju

//Mie
Med hantverket i näven, tårna i grönsakslandet, barnen i famnen, katterna på taket, hunden vid sidan och blicken på hönsen.

Evilk

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 03 maj-07 kl 19:45 »
Angående hallonsnörena: jag gjorde i helgen och upptäckte vad jag skrivit fel tidigare! Ugnen ska vara öppen! En liten springa (lägg en handduk eller något imellan) då torkade mina hallonsnören på fyra timmar, nästan på minuten! Fukten måste komma ut någonstans ju

//Mie

Aaah! Jag har gått och funderat på det ett tag, så det var alltså lösningen! Vad bra! Blev dom goda då?

Grönöga

• Dalsland
« Svar #25 skrivet: 03 maj-07 kl 20:40 »
Evilk:

Jajamen! Lika sötsyrliga som vanligt!  ;) Dom gick åt i ett nafs!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #26 skrivet: 06 maj-07 kl 04:25 »
;) Dom gick åt i ett nafs!
Ingen större idé att göra dom, då?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Grönöga

• Dalsland
« Svar #27 skrivet: 06 maj-07 kl 21:57 »
Ingen större idé att göra dom, då?

Nej trollmor, det är väl inte det, mest slöseri med hallon o bananer, men de var smaskiga den korta stund de varade :) :)

//Mie

sannah

• -
« Svar #28 skrivet: 05 dec-07 kl 16:28 »
jag har nån liter plommon liggandes i frysen, tror ni det går att göra de där hallonsnörena på det? plommon är ju ganska lätta att koka/torka ut vattnet ur

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 2 användare (1 dolda)
junneboy

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser