Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder förr och nu  (läst 69133 gånger)

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Foder förr och nu
« Svar #120 skrivet: 02 aug-13 kl 22:12 »
Skitfint att det förkommer att Skandinaviska köttproducenter säljer till Polen och de Polska vännerna tar Polsk korv med skandinaviskt kött till Sverige... 

Det e fan ingen fara att skicka ut lite matrester till Pullorna..  Skall man vara försiktig så kan man koka en rejäl gröt på matresterna vid tillräcklig hög temperatur så dör det mesta. :)
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Karlsdotter

• Ångermanland
« Svar #121 skrivet: 02 aug-13 kl 22:16 »
Skitfint att det förkommer att Skandinaviska köttproducenter säljer till Polen och de Polska vännerna tar Polsk korv med skandinaviskt kött till Sverige... 

Det e fan ingen fara att skicka ut lite matrester till Pullorna..  Skall man vara försiktig så kan man koka en rejäl gröt på matresterna vid tillräcklig hög temperatur så dör det mesta. :)

Även näringen så magfylla blev det men inte mer för näringen kokade bort i värmen .

Skogsvilde

• -
« Svar #122 skrivet: 02 aug-13 kl 22:17 »
Förövrigt så kan jag som anser mig vaa hyffsat berest i Europa säga en sak att det enda land som skänkt mig en rejäl magsjuka är Sverige och detta vid två tillfällen.
Jag har aldrig blivit sjuk av något som jag ätit eller druckit utomlands.   

Ok jag har trots allt ätit mest i sverige så självklart så kan man lätt säga att pocentuellt så är risken liten. men likväll är pocenten sämre till Svenskmatens nackdel i mott fall.
Men inte nödvändigtvis.

Charlotte

• -
« Svar #123 skrivet: 02 aug-13 kl 22:18 »
Det är lite roligt egentligen...
I någon tråd pratas det om matfusk, hästen som blev nöt, grisen som blev oxfilé', maten som åker runt så att ingen till slut vet var den kommer ifrån...
Och här raljeras det över hur löjligt det är att inte ge produktionsdjur matrester.... För dom är ju helt säkra att ge till djuren som kan smittas av ev. sjukdomar som kommer från kött från okänd ort och kan vara i princip allt från åsna till struts ::)
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Charlotte

• -
« Svar #124 skrivet: 02 aug-13 kl 22:24 »
Förövrigt så kan jag som anser mig vaa hyffsat berest i Europa säga en sak att det enda land som skänkt mig en rejäl magsjuka är Sverige och detta vid två tillfällen.
Jag har aldrig blivit sjuk av något som jag ätit eller druckit utomlands.   

Ok jag har trots allt ätit mest i sverige så självklart så kan man lätt säga att pocentuellt så är risken liten. men likväll är pocenten sämre till Svenskmatens nackdel i mott fall.
Det dom flesta verkar ha missat är att det inte bara är folk som kan bli sjuka, det är väl kanske en "bisak" eftersom man som så många skriver "äter på egen risk", det är djuren som kan drabbas av sjukdomar som vi inte har här i Sverige ännu eller har utrotat...
Mvh
Charlotte
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

hånung

• Gäst
« Svar #125 skrivet: 02 aug-13 kl 22:32 »
Det är lite roligt egentligen...
I någon tråd pratas det om matfusk, hästen som blev nöt, grisen som blev oxfilé', maten som åker runt så att ingen till slut vet var den kommer ifrån...
Och här raljeras det över hur löjligt det är att inte ge produktionsdjur matrester.... För dom är ju helt säkra att ge till djuren som kan smittas av ev. sjukdomar som kommer från kött från okänd ort och kan vara i princip allt från åsna till struts ::)
Mvh
Charlotte
Det är nog inge som hänger upp sig på om det är häst eller åsna  man äter utan det är att det ljugs om vadet är i paketet som saken gäller står det oxfilé så ska det vara det inte åsna eller häst .

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #126 skrivet: 02 aug-13 kl 22:32 »
Jag tycker allt det har vatt lite intressant i denhär tråden. Klart hönsen ska ha fabrixkomponerad dietmat, annars går de en kvalfull död till mötes allihop.
Männschor där emot är det inte så noga med. Ge dom lite vad ni hittar på jord, under jord och i buskage. För inte fan är ni några stekare som köper mat i affären? Det vet ju ingen vad det är i den.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Charlotte

• -
« Svar #127 skrivet: 02 aug-13 kl 22:41 »

Visst är jag provocerande, men vad menar du egentligen att hänga ut en hel nations produktion.
Vet du nått som kanske borde delges ???

Det är synnerligen Provocerande att man pekar ut något/någon utan att ha på fötterna.
Det innebär att trovärdigheten på uttalanden sjunker.

Kan ju vara någon sån här artikel som finns i bakhuvudet på Karlsdotter:
http://www.fria.nu/artikel/86101
Mvh
Charlotte

Charlotte

• -
« Svar #128 skrivet: 02 aug-13 kl 22:43 »
Det är nog inge som hänger upp sig på om det är häst eller åsna  man äter utan det är att det ljugs om vadet är i paketet som saken gäller står det oxfilé så ska det vara det inte åsna eller häst .
Ja, precis!
"Jag ger Aldrig Nasse några fläskrester, titta här, han får bara oxfilé" ;)
Mvh
Charlotte

skogsbonne

• Värmland
« Svar #129 skrivet: 02 aug-13 kl 22:46 »
höns har fått kött i alla år så fortsätt med det

Skogsvilde

• -
« Svar #130 skrivet: 02 aug-13 kl 22:49 »
Mvh
Charlotte

Kanske det men jag anser fortfarande att det är ett jävla sätt att hänga ut någon på det sättet hä gjorde.
Och det sänker åtminstone all eventuellt trovärdighet hä hade.
Nu vet jag att Moderatorena kommer få en hel djävla storm av anmälningar i denna tråden.
Och det är till viss del mitt fel, men jag står fan ta mig för allt vad jag skriver.

Jag är uppfödd på hönor som fått matrester och jag kan inte se att dom blivit sjuka eller att jag drabbats av nån sjuka.
Men hur det är idag hos folk vet jag inte men generellt sett så är folk idag jävligt dåliga på att tillaga maten riktigt. 
Men inte nödvändigtvis.

hånung

• Gäst
« Svar #131 skrivet: 02 aug-13 kl 22:50 »
Ja, precis!
"Jag ger Aldrig Nasse några fläskrester, titta här, han får bara oxfilé" ;)
Mvh
Charlotte
Hehe inte undra på  att folk köper utländskt då  ;D

Tännlappen

• -
« Svar #132 skrivet: 02 aug-13 kl 22:53 »
Mvh
Charlotte
Typ stora grisfarmer finns väl här också...

Tännlappen

• -
« Svar #133 skrivet: 02 aug-13 kl 22:56 »
Kanske det men jag anser fortfarande att det är ett jävla sätt att hänga ut någon på det sättet hä gjorde.
Och det sänker åtminstone all eventuellt trovärdighet hä hade.
Nu vet jag att Moderatorena kommer få en hel djävla storm av anmälningar i denna tråden.
Och det är till viss del mitt fel, men jag står fan ta mig för allt vad jag skriver.

Jag är uppfödd på hönor som fått matrester och jag kan inte se att dom blivit sjuka eller att jag drabbats av nån sjuka.
Men hur det är idag hos folk vet jag inte men generellt sett så är folk idag jävligt dåliga på att tillaga maten riktigt.

Japp...och hygienen är väl inte den bästa heller...skär grönsaker på samma bräda som kycklingen....

Charlotte

• -
« Svar #134 skrivet: 02 aug-13 kl 22:58 »
Typ stora grisfarmer finns väl här också...
Men läs!
Det står om stora utbrott av Svinpest som man försökt mörka i fabrikerna...

Skogsvilde

• -
« Svar #135 skrivet: 02 aug-13 kl 22:59 »
Men läs!
Det står om stora utbrott av Svinpest som man försökt mörka i fabrikerna...

Det mörkas säkerligen en hel del i Sverige oxå...,......................................................
Men inte nödvändigtvis.

Charlotte

• -
« Svar #136 skrivet: 02 aug-13 kl 23:05 »
Det mörkas säkerligen en hel del i Sverige oxå...,......................................................
Ja, kanske det...
Men jag som har produktionsdjur vet en hel del om tester och sjukdomsprogram och att det inte funkar att slingra sig undan dom...
Mvh
Charlotte

Skogsvilde

• -
« Svar #137 skrivet: 02 aug-13 kl 23:07 »
Ja, kanske det...
Men jag som har produktionsdjur vet en hel del om tester och sjukdomsprogram och att det inte funkar att slingra sig undan dom...
Mvh
Charlotte

Det är lättare att slingra sig med stora besättningar om man är kreativ.
Men inte nödvändigtvis.

hånung

• Gäst
« Svar #138 skrivet: 02 aug-13 kl 23:08 »
Ja, kanske det...
Mvh
Charlotte
Så du har försökt då i alla fall där ser man  ;)

Charlotte

• -
« Svar #139 skrivet: 02 aug-13 kl 23:10 »
Så du har försökt då i alla fall  ;)
Nä, varför skulle jag göra det?
Jag vill faktiskt som matproducent i Svergie försöka stå för att vi har friska djur.
Mvh
Charlotte

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser