Tack för alla svar 
Jag ser det som så att det nästan blir svårare att välja traktor när man har en liten gård (samt liten plånbok). Har man större gård har man ju oftast fler traktorer i varierande storlekar för olika sysslor. Nu ska ju jag försöka hitta en som klarar av det mesta utan att vara för klumpig samt dyr i drift. Sen spelar ju så klart priset in.
Hur som helst så blev det lite traktorprat på jobbet idag då semestern är över. Visade sig att en jobbarkompis ska sälja deras FORD 4610 4wd 80-tal nånting. Den har dock ingen lastare utan en frontlyft. Traktorn verkar mest ha använts till att ploga snö. Frågade om den orkade lyfta rundbalar och det skulle inte vara några problem. Motorn verkar vara 3-cylindrig på runt 60hk
Får se om jag kommer iväg och kollar på den i veckan. Har sett den tidigare men har för mig att det var en väldigt liten traktor
Men jag kanske misstar mig.
Jag har en Ford 4610 -83, som jag köpte 1987. Det är en bra traktor om den sköts om på normalt sätt och inte överbelastas.
Jag är kass på att underhålla grejer, och har också belastat den traktorn långt över vad som är normalt. Och hur många timmar den gått nu det vet jag inte eftersom hytten brann 2002 och timräknaren tog slut, men det är långt över 10 000 timmar.
Framaxeln har jag slitit ut efter att ha lastat 1000 kg potatissäckar längs med en dålig väg varje dag i 15 år.
Jag har kört land och rike kring med 1000 kg i lyftarmarna och bakom den en vagn som vägde 6 ton.
Jag plogade snö med den i ett samhälle i 8 år.
Har fått renovera motorn några gånger, bland annat efter att fodrena rostat sönder så det kom in vatten i cylindrarna.
Gör man bara hälften av allt detta, så håller den hur fint som helst