Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Småbruk med hästar i Skövdetrakten  (läst 2938 gånger)

GuyFromTheSky

• Öland
Småbruk med hästar i Skövdetrakten
« skrivet: 15 jul-13 kl 09:30 »
Jag har för mig att jag läst någonstans att det finns en gård i närheten av Skövde som enbart använder arbetshästar. Eftersom jag ska till Skövde om ett par veckor skulle det vara kul att hälsa på för att lära sig lite mer om vad det innebär osv. men nu när jag försöker hitta den så finner jag ingenting.

Har jag drömt det här eller är jag bara dålig på att googla?

hånung

• Gäst
SV: Småbruk med hästar i Skövdetrakten
« Svar #1 skrivet: 15 jul-13 kl 14:25 »
Jag har för mig att jag läst någonstans att det finns en gård i närheten av Skövde som enbart använder arbetshästar. Eftersom jag ska till Skövde om ett par veckor skulle det vara kul att hälsa på för att lära sig lite mer om vad det innebär osv. men nu när jag försöker hitta den så finner jag ingenting.

Har jag drömt det här eller är jag bara dålig på att googla?
Arvidstorp  Lerdala   Amishfolket 

hånung

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 15 jul-13 kl 14:40 »

GuyFromTheSky

• Öland
« Svar #3 skrivet: 15 jul-13 kl 18:18 »
Hitta den här länken . http://www.arvidstorp.com/index.php/garden

Bingo, tack så mycket. Synd bara att de tar 600 kr för en 45 minuters rundvisning, galet.

hånung

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 15 jul-13 kl 18:21 »
Bingo, tack så mycket. Synd bara att de tar 600 kr för en 45 minuters rundvisning, galet.
Ja men tar dom det för en peson då ?

GuyFromTheSky

• Öland
« Svar #5 skrivet: 15 jul-13 kl 21:14 »
Ja men tar dom det för en peson då ?

Jag ska höra med dom, det låter helt orimligt.

hånung

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 15 jul-13 kl 21:28 »
Jag ska höra med dom, det låter helt orimligt.
Gör så  annars så  tycker ja du ska vänta till nästa år och åka på det stora hästdraget det är se värt och även lärorikt och träffar  mycket hästvänner där nere och diskutera redskap med.

bo_i_dala

« Svar #7 skrivet: 16 jul-13 kl 08:06 »
Hej!
Jag kan hålla med om att 600 kr kan verka orimligt- men det skulle nog bli helt orimligt för bonden om det var gratis- ständigt avbruten av folk som "vill titta"- skulle få väldigt "lite gjort"- å andra sidan får han nu kvar de som är riktigt intresserade och tjänar en hacka då o då!!

Tror dessutom mej läst att det vid en/ett par tillfällen är "öppet hus" hos dom- då är det nog gratis.

Är en träff i lst regi i närtid på denna gården, gratis deltagande- vet inte mer men sök på kurser på lst hemsida.

mvh/ bosse

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser