Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Soltorkade tomater - hur lägger man in dom?  (läst 1241 gånger)

Nina W

• Värmland
Soltorkade tomater - hur lägger man in dom?
« skrivet: 04 jul-13 kl 13:22 »
Jag har köpt soltorkade tomater genom en inköpsförening som jag är med i, men jag tycker de som är inlagda i olja är godare. Jag är inte van att göra inläggningar så jag vill be om tips. Olja och sedan... någon slags vinäger? Vilken? Hur mycket? Kryddor?

ironpower

• Västmanland
SV: Soltorkade tomater - hur lägger man in dom?
« Svar #1 skrivet: 08 aug-13 kl 00:09 »

Rent spontant skulle jag säga att det räcker med att varva tomaterna med basilikablad och täcka med olivolja. eller andra goda kryddor som passar med tomat.

Häller du i vinäger så får du ju nästan vinägrett salladsressing och det kanske inte är vad som önskas.  ;)

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #2 skrivet: 12 aug-13 kl 12:15 »
Jag varvade tomaterna med basilika lite svartpeppar, salt och olivolja på toppen.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

kurt

« Svar #3 skrivet: 12 aug-13 kl 18:58 »
Eftersom tomater är ganska syrliga så kanske det fungerar, annars kanske något otrevligt växer där

Dela detta:

* Inloggade just nu

527 gäster, 4 användare
pertorparn, Smålandstokarna, Oskari, nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser