Tiden man har som nybliven småbarnsförälder räcker aldrig till allt man vill, har man för många måsten blir man bara stressad.
Är det fler kelkaniner du vill skaffa hade jag väntat tills barnet blivit i alla fall 1 år.
Är det slaktuppfödning hade jag kört på (med tanke på att du inte är gravid ännu). Bygg fler burar, utöka antalet kaniner. Under graviditeten kan man sköta kaniner, toxoplasma hos kanin har jag aldrig hört talas om, det kan nog bara köttätande djur som katt drabbas av.
Blir du gravid kan du planera kullar så att du hinner slakta av innan bebisen kommer. Behåll ett par djur om du vill. När sedan bebisen blivit lite större och du känner att du har tid och ork, är det lätt att skala upp uppfödningen igen om burar mm. redan finns på plats.
Jag har två barn och vill ha ett tredje, men inte just nu. Jag bygger burar och ökar kaninbesättningen för fullt. Min plan är just att minska ner antalet till ett minimum innan min förmodade "trea" föds, och sedan känna mig för och sakta öka igen, som sagt är det lätt gjort om burar osv. finns. Att bygga en massa burar med en ettåring i famnen har jag priovat, rekomenderas dock ej

Sedan är det ju så att barn kan vara så vansinnigt olika. Vissa ligger och sover gott timme efter timme i vagnen. Då är det förståss lätt att sköta kaniner.
Mina barn har inte velat titta åt vagnen ens, enda platsen de velat sova på har varit i min famn, burstädning blir rätt uteslutet då.
Eftersom man inte kan veta på förhand vilken "sort" man får, tycker jag det är klokt att räkna med att få ett mycket krävande barn som lämnar väldigt lite tid åt annat, så slipper man bli stressad och få dåligt samvete.