Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Gästrikland Sökes, kollektiv Ockelbo  (läst 1027 gånger)

Offe

• Östergötland
Gästrikland Sökes, kollektiv Ockelbo
« skrivet: 30 maj-13 kl 23:42 »
Hej!

Jag vill kolla läget här om det möjligtvis finns nåt kollektiv i Ockelbotrakten som söker en boendekamrat? Behöver förmodligen någonstans att bo from. januari, så jag förhoppningsvis börjar studera till trädgårdsmästare på wij-trädgårdar :)
Bor för tillfället i Uppsala i ett kollektiv som jag stormtrivs i, enda haken är att det jag vill göra ligger för långt bort, alltså i Ockelbo. Är hängiven odlare och det vore superkul att göra det tillsammans med fler.

PM:a mig om du har plats i ett kollektiv eller vet nån annan som har :)

Offe

• Östergötland
SV: Sökes, kollektiv Ockelbo
« Svar #1 skrivet: 03 jul-13 kl 23:13 »
Hej igen! Nu har jag hittat en stuga med några rum.  Kanske inte min drömstuga, men dom som har den var mer än ok med att man fick odla på HELA tomten :D  och det är ju ett klart plus. Minus är ett det är direktverkande el och att skorstenen inte är godkänd, men det man får väl sticka sig varm om vintern. Nu fattas bara folk. kan bli billigt om man är några som delar och också väldigt trevligt :)
För mig skulle en flytt vara aktuell tidigast i november.
Hör av er, ni som vill! :)

Tovetove

• -
« Svar #2 skrivet: 21 aug-13 kl 22:04 »
Hejsan!

Vad kul att du ska flytta till Ockelbo! Jag har bott i Ockelbo i 4,5 år och i ett litet kollektiv här i 2 år efter att ha gått trädgårdsmästarutbildningen men nu är jag precis på väg att flytta mot Uppsala så vi går om varann :). Jag ska spela fiol i Tobo ett år, det blir spännande.

Tyvärr kommer inte huset som jag bor i nu inte fortsätta att vara kollektiv på samma sätt som det varit för vi är två som snart flyttar ut och vår trevliga konstnärs-hyresvärd (som bor i Gävle) kommer att ha övervåningen som fritidshus och vara här på vissa helger och lov som det ser ut nu..

Ockelbo är en fin plats och det finns många spännande platser och människor här! Vi är några som har startat upp en kolonilottsförening som nu är inne på 3e säsongen. Det har blivit en jättefin mötesplats för odling där vi lärt känna världens trevligaste Eritreaner, några superodlare från afganistan och andra odlingsintresserade Ockelbobor, så det är ju ett tips om du vill odla tillsammans!

Det finns flera kollektivintresserade som går utbildningen nu, så du kommer säkert hitta folk att bo med, även om det inte verkar finnas så mycket hus som hyrs ut..
Kolla in Konst&Landskaps hemsida om du är intresserad av konst och miljöfrågor! Det är en fin kulturförening som jag varit engagerad i under min tid här..

Lycka till och vi ses säkert om du kommer till Ockelbo!

Bästa hälsningar från Tove
there is a crack i everything
that´s how the light gets in

Denise Fahlander

• Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 25 feb-15 kl 10:43 »
Hej!

Hur har det gått? Jag skulle vilja få information om kollektivboenden som finns i Ockelbo nu.

Dela detta:

* Inloggade just nu

306 gäster, 10 användare (1 dolda)
andreasmh, Ett svart får, addebadde, Radar, Petter B, Torkil, Tinna Siljeholm, Fikaoscar, kim100

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser